10 شرکت برتر

براساس ارزش فروش محصولات شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی مهر ماه امسال، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران (تندگویان)، پالایش نفت اصفهان، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، فولاد خوزستان، پتروشیمی مارون، پتروشیمی بندرامام و مجتمع فولاد خراسان لقب ۱۰ شرکت برتر بورس کالا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش «کالاخبر»؛ شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۴۱۶ هزار و ۶۰ تن محصول شامل انواع ورق، ارزشی معادل ۹۱ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال را به ثبت رساند و در صدر ایستاد و برترین شرکت به لحاظ ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در هفتمین ماه از سال جاری شد.

پس از ملی فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران با فروش ۲۷ هزار و ۶۹ تن انواع محصول ازجمله مس کاتد، مس کم عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۴۲ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد.

شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) با ثبت معامله ۱۶۱ هزارو ۱۸۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات سبک و سنگین و گوگرد گرانوله ارزش ۱۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریالی را رقم زد و جایکاه سوم را از آن خود کرد. پس از آن شرکت پالایش نفت اصفهان نیز با ثبت معامله ۱۹۰ هزار و ۷۰۰ تن گوگرد گرانوله، لوب کات سبک و وکیوم باتوم به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال چهارم شد.

شرکت ذوب آهن اصفهان با فروش ۱۱۱ هزار و ۷۲۹ تن تیرآهن و میلگرد وهمینطور بنزن با مبنای زغال ارزشی بیش از ۱۵ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

پس از ذوب آهن نیز شرکت پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۴۲ هزار و ۹۷۰ تن انواع محصول پلی اتیلن و نخ پلی استر، موفق به ثبت ارزش ۱۲ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریالی شد و جایگاه ششم را به خود اختصاص داد.

شرکت فولاد خوزستان با دادوستد ۸۶ هزار و ۲۰۰ تن تختال و شمش بلوم به ارزش ۱۲ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال رتبه هفتم را کسب کرد و بعد از آن شرکت پتروشیمی مارون با ثبت معامله ۳۱ هزار و ۹۶۴ تن محصول شامل پلی پروپیلن و منو اتیلن گلایکول، دی اتیلن گلایکول، تری اتیلن گلایکول به ارزش ۳۱۲۹ میلیارد ریال در جایگاه هشتم جای گرفت.

شرکت پتروشیمی بندر امام با فروش ۲۸ هزار و ۵۴۷ تن پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن سبک و سنگین، زایلین و استایرن بوتادین ارزشی بیش از ۹۷۳۲ میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

در نهایت نیز مجتمع فولاد خراسان با ثبت معامله ۶۷ هزار و ۵۷۲ تن سبد میلگرد و شمش بلوم به ارزش ۹۲۴۱ میلیارد ریال دهمین شرکت برتر به لحاظ ارزش معاملات شد.


برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها