گواهی سپرده

در جریان معاملات هفته منتهی به ۳۰ مهر ماه در بازار مالی بورس کالای ایران یک میلیون و ۶۲۸ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۷۲۲ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته فندقی و برنج طارم دست به دست شد که رشد ۲۸ درصدی حجم معاملات نسبت به هفته قبل تر به ثبت رسید؛ در معاملات هفته گذشته زعفران نگین و سکه طلا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته گذشته سکه طلا با ۴۵۷ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده به ارزش ۵۲۹ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال به لحاظ ارزش معاملات در جایگاه نخست ایستاد.

زعفران نگین با یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۶۱ گواهی سپرده به ارزش ۱۸۰ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال جایگاه اول به لحاظ حجم معاملات را از آن خود کرد هرچند که از نظر ارزش، سکه همچنان سردمدار معاملات گواهی سپرده بود. این دارایی رشد حدود ۱۴۴ درصدی در حجم و ۱۴۷ درصدی در ارزش را در معاملات هفته قبل به ثبت رساند.

معامله گران ۲۳ هزار و ۲۵۹ گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۲ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریالی را برای این دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال، رتبه سوم حجم معاملات هفتگی را کسب کند. 

دادوستد ۴۵۸۱ گواهی سپرده زیره سبز نیز در بازار مالی بورس کالای ایران ثبت شده که به ارزشی حدود ۴۳۶۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

۲۲۲۶ گواهی سپرده پسته فندقی نیز در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال برای آن به ثبت رسید.

در هفته مورد بررسی ۲ هزار و ۳۸۳ گواهی سپرده برنج طارم نیز درحالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۹۴۷ میلیون ریال برای آن ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها