• ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
  • کد خبر: 64718
ورق فولادی

موجودی ورق گرم در انبار شرکت ها و بازار فولاد چین ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ تن یا ۳.۳۱ درصد کاهش هفتگی داشت که البته ۱۲.۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. حجم موجودی در انبارهای مذکور در هفته منتهی به ۲۱ اکتبر به ۳.۴۶ میلیون تن رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ موجودی ورق گرم عمدتا به دلیل کاهش ناگهانی تولید در شمال چین تحت تاثیر محدودیت های دولتی، کم شده است.

موجودی انبار شرکت ها ۱۰۴ هزار و ۱۰۰ تن یا ۳.۸۴ درصد کاهش هفتگی داشته و به ۲.۶۱ میلیون تن رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

موجودی شرکت ها به طور قابل توجهی در جنوب چین کاهش یافته چراکه تقاضا پس از کاهش سهمیه بندی برق بهبود یافته است.

موجودی فولادسازان چینی نیز به ۸۵۶ هزار تن رسیده که ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن یا ۱.۶۷ درصد کاهش هفتگی داشته و ۲۲.۴۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

موجودی کارخانه ها اندکی کاهشی شده چراکه تولید از سوی کارخانه های بزرگ فولاد در جنوب چین افزایش یافته است.

کل موجودی ورق گرم هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت زیرا تولید در شمال چین تحت کنترل دوگانه مصرف انرژی، آماده سازی المپیک زمستانی و بازرسی های حفاظت از محیط زیست قرار داشته و به شدت کاهش یافته است. 

این درحالی است که در همان زمان تقاضا با کاهش سهمیه بندی برق در برخی مناطق بهبود یافت. با این حال کاهش موجودی جزئی تر از عرضه بود که نشان دهنده باقی ماندن تقاضای ضعیف ورق گرم بود.

انتظار می رود موجودی HRC در هفته جاری در میان عرضه و تقاضای ضعیف، بیشتر کاهش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها