• ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
  • کد خبر: 87879
فولاد

صادرات فولاد چین به روند صعودی خود ادامه داده و حجم آن در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش قابل توجه ۳۴ درصدی به بیش از ۷۵ میلیون تن در مقایسه با ۵۶ میلیون تن در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ رسید. با این حال حجم صادرات اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد کاهش یافت و به ۷.۹۴ میلیون تن در مقابل ۸.۰۶ میلیون تن در سپتامبر رسید.

به گزارش کالاخبر به نقل از فولاد ایران، از عوامل موثر بر صادرات بالا بهبود آهسته تقاضای داخلی بود که صادرات را جذاب تر کرد. کاهش ارزش یوان نیز صادرات را پرسود کرد.قیمت بالای انرژی در کشورهای واردکننده نیز بی تاثیر نبود.

اگر صادرات با سرعت فعلی ادامه یابد، ممکن است به بالاترین حد هفت ساله خود یعنی ۸۵ تا ۹۰ میلیون تن در سال جاری برسد در سال ۲۰۲۴، شاخص‌های اقتصاد کلان چین احتمالاً بهبود می‌یابد و بر اساس دو عامل منجر به افزایش مصرف داخلی فولاد می‌شود.

اولاً، اقدامات محرکی که توسط دولت اجرا می شود، عملی خواهد شد. ثانیاً، شاخص‌های اقتصاد جهانی احتمالاً بهبود خواهند یافت و ممکن است کاهش تورم و انرژی ارزان تر مطرح باشد. هر دو عامل برای چین از نظر تقاضای داخلی و همچنین صادرات، موهبت خواهد بود. طبق برخی منابع، تقاضای کل فولاد ممکن است ۳ درصد در سال آینده افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها