• ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
  • کد خبر: 64884
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا رشد بیش از انتظاری را داشته و حجم ذخایر فرآورده های نفتی نیز رشد غیرمنتظره ای را پشت سر گذاشته است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۱۵ سنت رسید. در پایان معاملات روز سه شنبه قیمت نفت برنت به بالاترین رقم ۷ سال گذشته رسیده بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که دیروز ۱.۱ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۳۹ سنت رسید.

بر اساس تخمین انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۲ اکتبر رشدی ۲.۳ میلیون بشکه ای داشته است. این در حالی است که قبلا تحلیلگران انتظار افزایش ۱.۹ میلیون بشکه ای را داشتند. بر اساس این تخمین همچنین ذخایر بنزین آمریکا در این هفته نیم میلیون بشکه و ذخایر میعانات یک میلیون بشکه رشد داشته که عکس پیش بینی کارشناسان مبنی بر کاهش ذخایر بوده است.

به گفته تحلیلگران با توجه به اینکه نفت برنت طی ۸ هفته گذشته و نفت خام آمریکا طی ۱۰ هفته اخیر روند افزایشی پرشتابی را شاهد بوده اند، احتمالا قیمت ها طی روزهای آینده شاهد ریزش نسبی خواهد بود.

کریگ ارلام تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت:اگر تیترهای خبری افزایش دهنده قیمت را شاهد نباشیم، احتمالا شاهد برخی برداشت سودها در بازار خواهیم بود و این به اصلاح قیمت ها کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها