IMG_0768.JPG

در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری ۵۳ هزار و ۵۷۱ تن رقم خورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عرضه این کالاها در روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته در حدود ۵۸ هزار و ۱۳۲ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۵۰ هزار و ۶۹۲ تن بود.

به این ترتیب در گروه محصولات پلیمری پلی اتیلن های سبک فیلم، پلی پروپیلن های نساجی، پلی استایرن های انبساطی، پلی استایرن معمولی و مقاوم، ایکس تری، پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و بطری با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

با توجه به قرار داشتن در فصل مصرف نایلون های عریض، پلی اتیلن های سبک فیلم، مانند هفته قبل گریدهای ۰۰۷۵ و ۰۲۰ بیشترین حجم تقاضا را به ثبت رساندند.

گرید ۰۰۷۵ پتروشیمی بندرامام با حجم یک هزارتن ۳۴۱۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۹۹۳ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۲۵۹ تومان رقم خورد. گرید ۰۲۰ این مجتمع هم با حجم عرضه یک هزارتن ۲۰۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزارو ۹۹۳ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم  ۴ هزارو ۵۵ تومان بود.

همچنین پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و نساجی هم در هفته گذشته مورد توجه خریداران بودند، این در حالی است که فصل مصرف این کالاها با توجه به ورود به سرما به اتمام رسیده است، با این حال هفته گذشته بازار این کالاها با رونق همراه بود.

در همین حال پلی اتیلن های ترفتالات بطری و نساجی نیز با افزایش تقاضا روبه رو بودند، به طوری که گرید ۸۲۵ با حجم عرضه ۱۴۵۲ تن ۲۰۴۶ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۱۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۲۷۵ تومان بود.

به این ترتیب گرید ۷۸۱ نیز با حجم عرضه ۸۸۰ تنی ۱۳۲۵۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۶۰ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۳۶۶ تومان بود.

در همین حال پی وی سی ها همچنان معاملاتی آرامی را در هفته گذشته داشتند.  به طوری که  گرید ۶۵  پتروشیمی اروند با حجم ۴۰ تن و قیمت پایه ۲ هزار و ۹۱۵ تن مورد معامله قرار گرفت.

با توجه به اتمام فصل مصرف پی وی سی ها و همچنین کاهش تقاضای هندی ها، از رونق این بازار کاسته شده است.

گرید ۶۵ پتروشیمی بندرامام هم با حجم ۲۴۲ تن با قیمت پایه ۲ هزار و ۹۱۵ تن مورد معامله قرار گرفت. گرید ۶۵ پتروشیمی غدیر هم با حجم ۱۹۶۰ تن با قیمت پایه مورد معامله شد.

از سوی دیگر بازار پلی استایرن های معمولی و مقاوم نیز روند متعادل تری را پیش گرفته است، به طوری که عرضه نقدی گرید ۱۵۴۰ با حجم ۶۰۰ تن ۲۰۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزا رو ۹۶۱ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۳۳۹ تومان رقم خورد. پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰ پتروشیمی تبریز هم با حجم ۶۰۰ تن ۱۶۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۱۲۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۷۷ تومان رقم خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها