• ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
  • کد خبر: 65764
دلار

ارزش دلار مقابل بیشتر رقبایش کاهش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، خبری خوب برای یورو که در هفته های اخیر به طور کامل از نرخ برابری ۱.۲ دلاری عقب نشسته است می تواند بهبود اطمینان فعالان اقتصادی به آینده منطقه یورو باشد.

شاخص اطمینان منطقه یورو در هفته نخست ماه نوامبر با افزایش قابل توجه ۴.۹ واحدی نسبت به هفته قبل آن به ۲۵.۹ واحد رسیده است تا این شاخص وضعیت بسیار بهتری از ماه اکتبر که به کف ۱.۵ سال اخیر رسیده بود پیدا کند. همچنین شاخص تورم انتظاری فعالان اقتصادی این منطقه نیز به ۱۴.۳ واحد کاهش یافته است.

کسری حساب تجاری آمریکا کماکان رو به افزایش است و این مساله فشار را روی دلار بیشتر می‌کند. طی ۱۰ ماه نخست امسال حجم تجارت آمریکا با چین بیش از ۶۰۹ میلیارد دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته است.

کریستین لاگارد با بیان اینکه چشم انداز تورمی کوتاه مدت و میان مدت در منطقه یورو در وضعیت نامناسبی قرار دارد گفته است احتمال افزایش نرخ بهره در سال آینده اگر چه غیرممکن نیست اما بسیار بعید است. نرخ بهره منطقه یورو اکنون در محدوده منفی ۰.۲۵ تا منفی ۰.۵ درصدی قرار دارد که کمترین نرخ بهره تاریخی ثبت شده برای آن از زمان تشکیل این منطقه محسوب می‌شود.

روابط بین فرانسه و انگلیس بار دیگر رو به وخامت رفته و این مساله بدان معنا است که یورو و پوند که همین حالا نیز به دلیل تورم بالای کشورهای اروپایی تحت فشارند، روزهای سخت‌تری در پیش دارند.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۳.۹۶۸ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار   شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا،  دلار کانادا،  دلار سنگاپور،  فرانک سوییس، رینگیت مالزی،  ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد. 

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات،  پوند با ۰.۰۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۵۵ دلار مبادله شد. یورو  ۰.۰۷ درصد بالا رفت و با  ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۹ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی،  هر دلار با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۱۱۲.۸۷۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۵۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۹۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها