تالار بورس کالا

در ادامه طرح ویژه وزارت صمت در راستای مدیریت هوشمند بازار و رفع دغدغه تولیدکنندگان که از روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه آغاز شد، امروز نیز با عرضه آهن اسفنجی ادامه یافت؛ از نکات قابل توجه عرضه امروز استقبال ویژه خریداران از این شیوه معاملاتی بود چراکه در مقابل عرضه ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی از سوی ایمیدرو، تقاضای چشمگیر ۶۲ هزار تنی در تالار شکل گرفت و در پایان ۱۰ قرارداد ۲ هزار تنی آهن اسفنجی منعقد شد. 

به گزارش «کالاخبر»؛ براساس آمارهای معاملاتی امروز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۰ قرارداد ۲ هزار تنی کشف پریمیوم آهن اسفنجی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی وزارت صمت جمعا معادل ۲۰ هزار تن محصول مورد معامله قرار گرفت که ۴ قرارداد برای تحویل سه ماهه دی ماه سال جاری، ۴ قرارداد دیگر برای تحویل بهمن ماه و ۲ قرارداد هم برای تحویل اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، تاریخ معامله نهایی قراردادهای آهن اسفنجی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی تاریخ معامله نهایی این قراردادها از اول دی ماه آغاز و تا ۴ اسفندماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد. همچنین تاریخ تحویل اولین قرارداد کشف پریمیوم محصول مذکور، ۶ دی ماه سال جاری اعلام شده و تحویل در سایر قراردادها به ترتیب تا ۹ اسفند ماه امسال ادامه می یابد.

نوع تسویه معاملات در این قراردادها به دو صورت نقدی و اعتباری بوده و مهلت تسویه کشف پریمیوم ۳ روز کاری بعد از معامله نهایی اعلام شده و طبقه روال عرضه ها در این روش، فرمول محاسبه قیمت پایانی، قیمت مبنا به اضافه پریمیوم خواهد بود. 
مرجع قیمت مبنا در معاملات آهن اسفنجی میانگین موزون هفتگی معاملات ۳ هفته آخر گروه کالایی قبل از معامله نهایی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، وزارت صمت اولین گام این طرح را که در راستای مدیریت هوشمند بازار و رفع دغدغه تولیدکنندگان از طریق قراردادهای کشف پریمیوم صورت گرفت، روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه محکم برداشت و مصرف کنندگان استقبال ویژه ای از عرضه های شمش فولاد شرکت های جهان فولاد سیرجان، چادرملو و فولاد کاوه جنوب کیش داشتند و در مجموع ۱۷۵ هزار تن شمش بلوم در قالب ۲۷ قرارداد و ۱۲۰ تن مس شرکت ملی مس ایران در قالب ۶ قرارداد مورد معامله قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها