• ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 66339
نفت

حجم صادرات نفت عربستان سعودی به چین در اکتبر ۱۹.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و این کشور برای یازدهمین ماه متوالی بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند.

به گزارش «کالاخبر»؛ آمار اداره کل گمرک چین نشان داد صادرات نفت عربستان سعودی به چین در اکتبر به ۷.۱ میلیون تن معادل ۱.۶۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۹.۵ درصد بالاتر از ۱.۳ میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال گذشته و همچنین بالاتر از ۱.۹۴ میلیون بشکه در روز در سپتامبر بود.

واردات نفت چین از روسیه که شامل واردات از طریق خط لوله است، در اکتبر ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۶.۶ میلیون تن معادل ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز رسید و بالاتر از ۱.۴۹ میلیون بشکه در روز در سپتامبر بود.

رشد صادرات نفت روسیه به خصوص گرید نفتی اسپو (ESPO) به دنبال صدور سهمیه‌های واردات جدید از سوی دولت چین در اوت و اکتبر روی داد که به پالایشگاههای خصوصی چین امکان داد خرید گرید نفتی محبوب خود را افزایش دهند.

با این حال مجموع واردات نفت چین به دلیل اعمال محدودیت دولت برای واردات نفت از سوی پالایشگاههای خصوصی، در اکتبر به پایین‌ترین میزان در سه سال اخیر نزول کرد.

واردات نفت چین از برزیل ماه میلادی گذشته ۵۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و واردات از آمریکا هم ۹۱.۸ درصد سقوط کرد.

طبق گزارش رویترز، واردات نفت چین از ایران بین اوت و اکتبر به دلیل قیمت رقابتی که خریداران را با وجود ریسک تحریمهای آمریکا تشویق کرد،  بالای نیم میلیون بشکه در روز بود. واردات از ایران، خرید کمتر نفت برزیل و غرب آفریقا را به دنبال داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها