• ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر: 66474
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال جدی تر شدن گفت وگوها میان آمریکا، ژاپن و هند بر سر آزادسازی نفت از محل ذخایر استراتژیک و در حالی که با شدت گرفتن شیوع کرونا در اروپا میزان تقاضا رو به کاهش است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت، وزارت انرژی آمریکا احتمالا روز سه شنبه برداشت نفت از ذخایر استراتژیک این کشور را اعلام خواهد کرد و این اقدام با هماهنگی سایر کشورها انجام خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۷۶ دلار و ۳۲ سنت رسید.

روز دوشنبه و به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه در صورت آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک کشورهای مصرف کننده یا در صورت کاهش تقاضا برای نفت به دلیل خیز جدید کرونا گروه اوپک پلاس ممکن است تغییراتی در برنامه خود برای افزایش تولید نفت ایجاد نماید، قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد رشد یک درصدی بود.

تحلیلگران معتقدند، هرچند گفت وگوها در مورد آزادسازی هماهنگ شده نفت از ذخایر استراتژیک توانسته قیمت نفت را به زیر ۸۰ دلار برساند، اما تزریق نفت به بازار این طریق احتمالا تاثیر موقتی بر قیمت ها خواهد داشت. توجه اصلی تحلیلگران اکنون معطوف موج چهارم شیوع کرونا در اروپا و تاثیر آن بر تقاضای نفت شده است.

لوئیز دیکسون تحلیلگر موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: در حالی که اروپا و به ویژه شرق اروپا از مهار شیوع مجدد کرونا ناتوان است، ریسک قرنطینه مجدد شهرها بالاتر رفته است.

وی افزود، انتظار می رود تقاضا برای سوخت خودروها و هواپیما در اروپا از روزانه ۸.۱ میلیون بشکه در ماه اکتبر به ۷.۸ میلیون بشکه در ماه نوامبر برسد، هرچند که بخشی از این کاهش ناشی از افت طبیعی تقاضا در این فصل از سال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها