حجم معاملات قراردادهای آتی سكه طلا طی هفته گذشته در بورس كالای ایران به ۱۲ هزار و ۹۵۷ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۹ هزار و ۱۵۴ قرارداد و ارزش بیش از ۸۴۷ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال به قرارداد تحویل تیر سال آینده اختصاص داشت. این در شرایطی است که سر رسید اردیبهشت ماه سال ۹۵ با حجم ۲ هزار و ۳۳۷ قرارداد و به ارزش بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت.

رتبه سوم معاملات به قرارداد آتی سكه تحویل دی با ۷۴۷ قرارداد به ارزش ۶۸ میلیارد ریال اختصاص یافت. همچنین قرارداد تحویل اسفند نیز حجم معاملات کمتری را نسبت به سایر سر رسیدها تجربه کرد و با ۷۱۹ قرارداد به ارزش بیش ۶۶ میلیارد ریال در رده آخر سررسیدهای بازار آتی سکه قرار گرفت.

از طرفی به دلیل تعطیلی روز پنجشنبه، چهارشنبه آخرین روز معاملاتی قرار دادهای آتی محسوب می شد و قیمت ها در این روز نسبت به ابتدای هفته با رشد اندکی رو به رو شد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش ۰/۱۳ درصدی با نرخ ۹۱۹ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۲۰ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۱۵ درصدی را در روز چهارشنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۲۲ هزار تومان معامله شد و افزایش۰/۰۳ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت ۹۲۶ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد۰/۲۲ درصدی را نسبت به روز چهارشنبه اخیر رو به رو شد.

رویداد جالب توجه معاملات آتی سکه طی هفته گذشته این بود که قراردادهای سکه تحویل دی و اسفند ۹۴ با کمترین اختلاف قیمت و از روندی مشابه یکدیگر در حجم و نوسان نرخ‌ها تبعیت کردند. دو قرارداد دورتر اردیبهشت و تیر سال آینده نیز روندی مشابه را در پیش گرفتند با این تفاوت که فاصله قیمتی میان این دو سررسید بیشتر بود.

از سویی قیمت سکه نقدی روز چهارشنبه گذشته بر خلاف متغیرهای کلیدی بر قیمت سکه یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، تغییری را تجربه نکرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹۱۰ هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت ۴۶۱ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۵۵ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۶۶ هزار تومان در این روز به فروش رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها