• ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
  • کد خبر: 67115
زعفران

در هفت ماه نخست سال ۶۰ میلیون دلار زعفران صادر شد و به گفته سیدروح‌اله لطیفی، سخنگوی گمرک در مدت مذکور نزدیک به ۱۲۱ تن زعفران به ارزش ۶۰ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۵۸۷ دلار به ۶۰ کشور دنیا صادر شد.

لطیفی گفت: ۱۲۰ هزار و ۴۶۲ کیلوگرم انواع زعفران در بسته‌بندی‌های کمتر از ۱۰ گرم، از ۱۰ گرم تا ۳۰ گرم و بالای ۳۰ گرم در این مدت صادر شده است که ۷۵ هزار و ۵۴۳ کیلوگرم آن در بسته‌های  بیشتر از ۳۰ گرم (فله)، ۳۰ هزار و ۲۲ کیلوگرم در بسته های زیر ۱۰گرم و ۱۴هزار و ۸۹۷کیلوگرم نیز در بسته‌های ۱۰ تا ۳۰ گرم بوده است. 

وی افزود: ۳۷ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۴۹۰ دلار زعفران در بسته‌های بالای ۳۰ گرم به ۵۱ کشور صادر شده که چین با خرید ۲۴ هزار و ۵۱۹ کیلوگرم به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۴۶ دلار در رتبه نخست خرید زعفران فله، اسپانیا با ۱۷ هزار و ۶۰۶ کیلوگرم و به ارزش هفت میلیون و ۵۶۷ هزار و ۵۷۰ دلار در رتبه دوم و امارات با ۱۱ هزار و ۸۲۵ کیلوگرم به ارزش پنج میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۲۱ دلار در رتبه سوم قرار دارند.

لطیفی خاطرنشان کرد: در این هفت ماه، ۱۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۰۰ دلار زعفران در بسته‌های زیر ۱۰ گرم به ۵۲ کشور دنیا صادر شده که چین با خرید چهار میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۶۶ دلار، اسپانیا با دو میلیون ۴۳۰ هزار ۲۵۲ دلار، امارات با دو میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۰۲ دلار، افغانستان با یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۱۰ دلار و کویت با ۷۸۱ هزار و ۲۶۵ دلار پنج کشور اول خرید زعفران در بسته های زیر ۱۰ گرم بودند.

سخنگوی گمرک اظهارداشت: هفت میلیون و ۵۰ هزار و ۹۴۰دلار زعفران نیز در بسته های ۱۰ تا ۳۰ گرم در هفت ماه اول سال، صادر شده که امارات با پنج میلیون و ۱۵۶ هزار و ۸۷۸ دلار، چین با ۵۹۰ هزار و ۵۷۹ دلار، هنگ کنگ با ۳۲۵ هزار و ۹۰۶ دلار، قطر با ۲۳۰ هزار و ۱۷۳ دلار و ایتالیا با ۱۲۲ هزار و ۶۲۶ دلار پنج کشور اول خرید زعفران در این نوع بسته بندی  بودند.

وی در ادامه گفت: در این مدت ۳۵۹ کیلوگرم پودر زعفران در بسته های زیر ۱۰ گرم و ۱۰ تا ۳۰ گرم به ارزش ۴۳۳ هزار و ۹۵۷ دلار به ۱۷ کشور صادر شد که سوئد، اسپانیا، آلمان، امارات و ایتالیا در صدر کشورهای خریدار قرار دارند.

لطیفی در بخش پایانی صحبت های خود عنوان کرد: در سال گذشته نیز ۴۲۴هزار و ۴۲۹ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۹۰ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۵۵۹ دلار و ۵۵۰ کیلوگرم پودر زعفران به ارزش ۶۷۴ هزار و ۹۶۵ دلار از کشورمان به سایر کشورها صادر شده بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها