صندوق طلا

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران ۱۴۵ هزار و ۴۹ قرارداد آتی را به ارزشی بیش از ۵۸۲۹ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال منعقد کردند که با انعقاد ۲۶۹۲ قرارداد آتی واحدهای صندوق طلا، این دارایی در جایگاه دوم بازار قرار گرفت و طبق روال هفته های قبل، زعفران نگین صدرنشین این بازار شد. 

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت ۱۳۹ هزار و ۳۵۹ هزار قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در دی ماه ۱۴۰۰ به ارزشی بالغ بر ۵۴۶۵ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال منعقد شد. دارایی مذکور به تنهایی ۹۶ و ۹۴ درصد از حجم و ارزش معاملات هفتگی را رقم زد.

۲۶۹۲ قرارداد آتی صندوق طلا نیز در حالی منعقد شد که این دارایی با ثبت ارزش ۲۷۲ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریالی در دو سررسید آذر و بهمن ماه امسال جایگاه دوم پرارزش ترین معاملات را به خود اختصاص داد. ۲ و ۵ درصد از حجم و ارزش کل معاملات بازار آتی در هفته ای که گذشت سهم این دارایی بود.

پس از آن قرارداد آتی نقره در جایگاه سوم ایستاد تا با انعقاد ۲۷۶۹ قرارداد برای تحویل در دو سررسید آذر و بهمن ماه سال جاری ارزش نزدیک به ۶۶ میلیارد ریالی را رقم بزند. 

معامله گران ۲۱۳ قرارداد آتی زیره را نیز در هفته گذشته منعقد کردند و ارزش حدود ۲۲.۵ میلیارد ریالی را در تنها سررسید فعال این قرارداد برای تحویل در آذر ماه به ثبت رساندند.

در پایان گفتنی است آمارهای معاملات هفته گذشته بازار مشتقه بورس کالای ایران از ثبت انعقاد ۱۶ قرارداد آتی پسته تحویل آذر ماه جاری به ارزشی نزدیک به ۳.۴ میلیارد ریال حکایت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها