پوری حسینی

هر اقدامی در بهبود فضای کسب و کار و رقابتی شدن عرضه ها و تولید ها که به نفع کشور و بخش خصوصی باشد استقبال می کنیم که بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه در این چهارچوب حرکت کرده و بسیار اثر گذار است.

میر علی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در حاشیه برپایی سومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش در گفت و گوی اختصاصی با «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقش بورس کالا در تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: عرضه گسترده محصولات در  بورس کالا باعث شفاف سازی معاملات، تامین بهتر منافع تولید کنندگان و امنیت و کاهش ریسک مصرف کنندگان شده است که این موارد واقعی شدن قیمت ها و قرار گرفتن تولید کننده و مصرف کننده در یک فضای رقابتی را فراهم کرده است.

وی به اثرگذاری فعالیت های بورس کالا در راستای تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: توسعه مبادلات در بورس کالا به شفاف سازی و آزاد سازی قیمت ها نزدیک تر است و هر چه در اقتصاد شفاف سازی بهتر صورت بگیرد، سرعت رشد اقتصاد هم می تواند متناسب با آن افزایش پیدا کند.

 وی ادامه داد: از هر اقدامی در بهبود فضای کسب و کار و رقابتی شدن عرضه ها و تولید ها که به نفع کشور و بخش خصوصی باشد استقبال می کنیم که بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه در این چهارچوب حرکت کرده و بسیار اثر گذار است.

پوری حسینی به مزیت های بورس کالای ایران اشاره کرد و افزود: بورس کالا می تواند دسترسی تولیدکنندگان واقعی را به بازار فراهم کند و موجب واقعی تر شدن قیمت ها و دسترسی بهتر آنان به منافع حاصل از تولید شود.

وی با تاکید بر این نکته که یکی از شرایط اصلی توسعه، شفافیت اقتصادی است، گفت: این شفافیت با ارزش گذاری واقعی کالاها در بورس کالا بهتر از هر جای دیگری محقق می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: معاملات در بازارهای غیر از بورس کالا معمولا عواقبی همچون نوسان غیر منطقی قیمت ها را در بر داشته و زمینه ورود واسطه گران را نیز فراهم کرده است بر همین اساس برای جلوگیری از زیان به اقتصاد کشور بهتر است مسیرها  و مکانیسم های درستی را برای انجام معاملات انتخاب کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها