نفت

اوپک با تاکید بر اینکه ویروس جدید اومیکرون تاثیر چندانی بر تقاضای نفت نخواهد گذاشت، پیش بینی خود از تقاضا برای سال جاری و سال آینده میلادی را تغییری نداد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اویل پرایس، اوپک با ثابت نگه‌داشتن پیش‌بینی خود از تقاضای نفت در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، تاثیر نوع جدید ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت را ملایم و کوتاه‌مدت توصیف کرد.

این گروه در گزارش ماهانه خود از بازار نفت اعلام کرد نگرانی‌های اخیر از سقوط تقاضای نفت به‌خاطر شیوع ویروس اومیکرون کاملا بی‌پایه و اساس است.

در گزارش اوپک این‌گونه آمده‌است:«انتظار می‌رود تاثیر ویروس جدید اومیکرون بسیار کم و کوتاه‌مدت باشد، چون دنیا برای مدیریت همه‌گیری کرونا و چالش‌های مرتبط با آن مجهزتر شده‌است. اقتصادهای پیشرفته و نوظهور همچنان به رشد یکنواخت خود ادامه خواهند داد».

این سازمان پیش‌بینی خود از تقاضای نفت برای سه‌ماهه پایانی سال جاری میلادی را به‌خاطر اقدامات محدودکننده در اروپا و تاثیر احتمالی نوع جدید ویروس کرونا کمی پایین آورد، اما رشد تقاضا در کل سال را تغییری نداد و همان ۵٫۷ میلیون بشکه در روز نسبت‌به سال قبل اعلام کرد.

پیش‌بینی تقاضا برای ۲۰۲۲ هم تغییری نکرده و انتظار می‌رود ۴٫۲ میلیون بشکه در روز نسبت‌به سال جاری میلادی رشد داشته باشد.

اوپک اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال آینده میلادی به‌خاطر مدیریت بهتر همه‌گیری کرونا و بالا رفتن نرخ واکسیناسیون که فعالیت‌های اقتصادی و حمل‌ونقل را به سطح قبل‌از بحران کرونا بازمی‌گرداند، افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها