نفت

معاون شرکت بزرگ نفتی روسیه، لوک اویل، طی اظهاراتی تأکید کرد توافق اوپک پلاس که تولید نفت را در بازار جهانی تنظیم می‌کند، تا ۲۰ سال آینده کارساز خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تاس، لئونید فدون، معاون رئیس شرکت بزرگ نفتی روسیه، لوک اویل طی اظهاراتی تأکید کرد که توافق اوپک پلاس که تولید نفت را در بازار جهانی تنظیم می کند، تا ۲۰ سال آینده کارساز خواهد بود.

وی گفت: توافق اوپک پلاس در همه سناریوهای توسعه بازار نفت مورد نیاز است. من فکر می کنم که حداقل در ۲۰ سال آینده موثر خواهد بود.

به عقیده وی، ائتلاف اوپک پلاس به افزایش تولید نفت در ماه فوریه با نرخ معینی که ۴۰۰ هزار بشکه در روز است، ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، توافق اوپک پلاس در پایان سال ۲۰۱۶ منعقد شد و از سال ۲۰۱۷ اجرایی شد. بزرگترین اعضای گروه اوپک پلاس، روسیه و عربستان سعودی هستند که با هم نیمی از کل تولید این اتحادیه را تشکیل می دهند.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اخیراً در گزارشی تأکید کرد که افزایش موارد ابتلا به کرونا و سویه اومیکرون، تقاضای جهانی برای نفت را کاهش می‌دهد، اما در تصویر بزرگ‌تر، افزایش تولید وجود دارد که در ماه جاری از تقاضا پیشی خواهد گرفت و سال آینده باز هم بیشتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها