• ۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
  • کد خبر: 68337
مس

شرکت ملی صنایع مس ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه موفق به ثبت رشد ۵ درصدی در تولید کاتد شد و تولید این محصول را در ۹ ماهه امسال به بیش از ۲۱۶ هزار تن رساند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس پرس، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب گفت: شرکت مس طی ۹ ماهه سال جاری در مجموع ۱۵۲ میلیون و ۵۵۴ هزار تن ماده معدنی استخراج کرده که بر اساس عملکرد معدنی نسبت به برنامه مدنظر جلوتر بوده و ۸ درصد رشد داشته است.

سعدمحمدی در خصوص میزان محصولات تولید شده طی این مدت اظهار داشت: طی ۹ ماهه ۱۴۰۰ در سنگ سولفوری با تولید ۴۰ میلیون و ۹۷۱ هزار تن ۲ درصد، کنسانتره مس با تولید ۹۲۴ هزار و ۳۹۶ تن ۵ درصد و کنسانتره مولیبدن با ۵ هزار و ۹۵۲ تن ۱۳ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در این مدت ۲۶۷ هزار و ۱۵ تن آند تولید شده که از رشد ۶ درصدی برخوردار بوده است. همچنین تولید ۲۱۶ هزار و ۳۳۴ تن کاتد با رشد ۵ درصد و ۲۲۲ هزار و ۸۲ تن مس محتوی با ۴ درصد رشد نسبت به برنامه پیشی‌ داشته است.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه به عملکرد شرکت مس در آذرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: کل استخراج شرکت ملی صنایع مس در آذر ماه ۱۶ میلیون و ۸۷۴ هزار تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

سعدمحمدی در ادامه به رکوردهای به دست آمده در تولیدات شرکت ملی صنایع مس ایران طی ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بر اساس این گزارش کنسانتره مس کارخانه تغلیظ سرچشمه از ۵۳۶ هزار و ۷۷۳ تن از سال ۹۹ به ۵۴۸ هزار و ۸۸۵ تن در ۹ ماهه ۱۴۰۰ رسیده است.
وی افزود: همچنین کنسانتره مس کارخانه تغلیظ میدوک از ۱۱۵ هزار و ۷۳۹ تن در سال ۹۷ به ۱۱۷ هزار و ۱۴۳ تن و کنسانتره و مس تولیدی شرکت ملی صنایع مس از ۹۰۵ هزار و ۴۴۱ تن در سال ۹۹به ۹۲۴ هزار و ۲۹۶ تن در ۹ ماهه سال جاری رسید.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه سال‌جاری آند تولیدی کارخانه ذوب خاتون‌آباد از ۹۰ هزار و ۵۹۳ تن در سال ۹۹ به ۹۴ هزار و ۴۴۴ تن رسیده است، گفت: در همین راستا آند تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران از ۲۶۳ هزار و ۷۱ تن در سال ۹۹ به ۲۶۷ هزار و ۱۵ تا پایان آذرماه سال جاری رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها