صندوق طلا

طی چند ماه اخیر بازار آتی کالا رشد خوبی از نظر حجم و رونق معاملات پشت سر گذاشت و به نظر می‌رسد شرایط حاکم بر بازار آتی کالا و رونق در آن در ژانویه نیز ادامه‌دار باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، یک کارشناس بازار سرمایه درباره نماد طلا و نقره در بازار آتی گفت: صندوق‌های طلا که از امسال راه اندازی شدند به واسطه افزایش تدریجی قیمت ارز و انس جهانی در همین مدت کوتاه با اقبال خوبی از سوی سهامداران مواجه شدند.

شایان کرمی ادامه داد: به دلیل آنکه پرتفوی صندوق‌های طلا گواهینامه‌های سکه است، قیمت سکه تاثیرگذار روی قیمت NAV صندوق های طلا است و در نتیجه قیمت سکه هم متاثر از قیمت ارز است، بنابراین در این مدت رشد تدریجی در واحدهای این صندوق‌ها رقم خورد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: به احتمال زیاد در ماه ژانویه شاهد بهبود قیمت طلای جهانی باشیم اما سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو در آینده نیز سایه بالای سر قیمت طلای جهانی است و می‌تواند مانع رشد آن باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل سویه جدیدی از ویروس کرونا و تقاضای طلا در ماه ژانویه، احتمال رشد طلای جهانی وجود دارد و افزایش تدریجی قیمت ارز نیز دور از ذهن نیست در نتیجه امکان رشد صندوق های طلا هم وجود دارد.

کرمی در پایان به نماد نقره اشاره کرد و گفت: مکانیزم تسویه نقره در بازار آتی هم به این صورت است که نقره جهانی بر حسب گرم ضرب در میانگین نرخ خرید و فروش دلار «سَنا» در آخرین روز معامله، اثرگذار در قیمت تسویه نقره آتی کالا است و نقره جهانی هم همانند طلای جهانی ممکن است در ژانویه تحت تاثیر سیاست های فدرال با رشد قیمتی مواجه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها