طی اولین هفته آذر ماه، با آغاز معاملات گواهی سپرده کالای ذرت استان خوزستان در بورس کالای ایران، تالار محصولات کشاورزی این بورس شاهد معامله ۲ هزار و ۱۱۵ تن گواهی سپرده کالایی ذرت به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال بود

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته ای که گذشت، کشاورزان ذرت کار خوزستانی توانستند در اولین هفته اجرای طرح قیمت تضمینی بر روی ذرت استان خوزستان، در مجموع ۲ هزار و ۱۱۵ تن ذرت خود را در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران به فروش برسانند.

این گزارش حاکی است تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز در هفته ای که گذشت شاهد رشد ۱۲۰ درصدی حجم و ۲۶ درصدی ارزش بود. طی هفته مذکور، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتي و معدني، ۱۰۹ هزار و ۷۱۴ تن انواع کالا با ارزشي نزدیک به ۱۳۶۵ ميليارد ريال معامله شد.

گفتنی است در تالار مذکور، ۴۴ هزار و ۸۸۱ تن انواع فولاد، ۵۵ هزار تن سنگ آهن، ۶۳۵۰ تن انواع مس، ۳۰۴۰ تن آلومینیوم، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۰۰ تن کک و ۳ تن کنسانتره فلزات گرانبها خريداري شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلي و صادراتي تالار فرآورده هاي نفتی و پتروشيمي، ۲۰۵ هزار و ۶۹۱ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۲۷۸۷ ميليارد ريال به فروش رسید. در اين تالار، ۶۹ هزار و ۴۵۸ تن انواع قير، ۴۲ هزار و ۴۳۹ تن مواد پليمري، ۶۲ هزار و ۶۷۰ تن وکيوم باتوم، ۹۰۳۰ تن لوب کات، ۱۴ هزار و ۵۲۳ تن مواد شيميايي، ۴۰۰ تن عایق رطوبتی، ۴۶۳۰ تن گوگرد، ۲۵۰۰ تن سلاپس واکس و ۴۰ تن آرگون معامله شد. همچنین ۵۰ تن روغن خام نیز در تالار محصولات کشاورزی داد و ستد شد.

گفتنی است طی هفته اول آذرماه، بیش از ۳۱۶ هزار تن انواع کالا با ارزشی بالغ بر ۴۳۹۵ میلیارد ریال در بورس کالای ایران داد و ستد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها