رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در آخرین اظهار نظر خود به صراحت عنوان کرده است که سیاستگذاران فدرال رزرو به احتمال زیاد در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت فلزات گرانبها در بازارهای بین المللی داشته است.

ادامه روند نزولی ذخایر طلا در صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد کرده است.

بر این اساس قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۱۷۱ دلار رسید و اکنون در مدار ۱۰۷۲ دلار قرار دارد؛ البته هنوز نتوانسته از سطح قیمتی ۱۰۶۴ دلاری - پایین ترین قیمت طلا از فوریه ۲۰۱۰ میلادی - که هفته گذشته ثبت شد چندان فاصله بگیرد. در این بین ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در ۸ ماه اخیر رسیده است.

«رونالد لیونگ» تحلیلگر ارشد بازار طلا در این باره گفت: سفته بازان بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در نشست ماه آینده افزایش خواهد داد بنابر این تمایل کمی برای خرید طلا در شرایط کنونی وجود دارد.

«جان ویلیامز» رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز تاکید کرده است که سیاستگذاران فدرال رزرو به احتمال زیاد در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهند. آمارهای مربوط به اشتغال و تورم این احتمال را تقویت کرده است که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

از سویی میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به کمتر از ۶۵۵ تن رسیده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی است.

منبع: رویترز

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها