سکه

حجم معاملات آتی سکه طی هفته اخیر در بورس کالای ایران به ۵۳ هزار و ۳۳۱ قرارداد و ارزش آن به بیش از۶ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال رسید که رشد ۱۲۸درصدی را نسبت به معاملات هفته قبل تجربه کرد، چرا که حجم معاملات در هفته مذکور ۲۳ هزار و ۳۱۰ قرار داد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هفته گذشته نتایج انتخابات آمریکا، بازار سکه و دلار را با نوسان قیمت مواجه کرد. رفت و برگشت اونس و نوسان دو درصدی آن هیجان در بازار سکه را دو چندان که به طوری که حجم معاملات آتی سکه نیز با افزایش رو به رو شد.

به این ترتیب در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با ۲۹ هزار و ۹۲۶ قرارداد به معاملات تحویل تیر ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از ۳ هزار ۵۷۷ میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید  شهریور ماه سال جاری با ۱۰ هزار و ۷۵۴ قرارداد و ارزش بیش یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی نیز با حجم ۵ هزار و ۹۳۱ قرارداد و به ارزش بیش ۶۹۷ میلیارد ریال در جایگاه سوم ایستاد.

سکه تحویل آبان ماه نیز با ۲ هزار و ۸۵ تن قرارداد و ارزش بیش از ۲۳۴ میلیارد ریال در جایگاه چهارم و همچنین سکه دی ماه با ۲ هزار و ۷۴۵ قرارداد به ارزش بیش از ۳۱۳ میلیارد ریال در جایگاه پنجم معاملات قرار گرفت. همچنین  سر رسید اسفند ماه نیز  با یک هزار و ۸۹۰ قرارداد با ارزش ۲۱۹ میلیارد ریال معامله شد.

تک روی سررسید دی ماه در آخرین روز هفته

نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه در روز پایانی هفته گذشته نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر اخبار مربوط به انتخابات آمریکا و روند نوسانی اونس جهانی قرار گرفته بود . به این ترتیب بهای سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) پس از کاهش هیجانات بازار همراه با بهای اونس روند نزولی در پیش گرفت به طوری که قیمت ها در سررسیدهای مختلف با افت همراه شد؛ بر همین اساس سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۱۲۶هزار تومان به فروش رسید که کاهش۰/۹۱ درصدی را در این روز به ثبت رساند.

قرارداد تحویل دی  با قیمت یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان معامله شد و افت۰/۷۴ درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و ۱۵۸هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش۰/۱۹ درصدی نسبت به پنجشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اردیبهشت ماه با افت ۰/۲۵ درصدی با قیمت یک میلیون و۱۷۶هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۹۶ هزار تومان، کاهش ۰/۳۳ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور ماه سال آتی با افت ۰/۲۴ درصدی قیمت یک میلیون و ۲۱۷ هزار تومانی را تجربه کرد.

در بازار سکه نقدی چه گذشت؟

در سومین هفته آبان ماه، قیمت ها نوسان زیادی را شاهد بودند اما این در شرایطی است که در روز پایانی هفته و مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا بازار مجدد آرام گرفت البته این آرامش در نهایت منجر به افت قیمت ها شد بر همین اساس روز پنج‌شنبه سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت. سکه که چهارشنبه با افزایش ۱۶ هزار تومانی به قیمت یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان رسیده بود، روز پنج‌شنبه ۱۱ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با بازگشت به کانال یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان به قیمت یک میلیون و ۱۲۴ هزار تومان رسید. کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی و بازگشت به زیر مرز هزار و ۳۰۰ دلار مهم‌ترین عاملی بود که جهت سکه را معکوس کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها