بانک جهانی

بر اساس گزارش جدید بانک جهانی، متوسط رشد اقتصادی ایران در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱.۴ درصد بوده که برآورد می‌شود در دولت سیزدهم به ۲.۶ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش «کالاخبر»؛ بر اساس گزارش جدید بانک جهانی، متوسط رشد اقتصادی ایران در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱.۴ درصد بوده است.

در گزارش بانک جهانی با اشاره به ثبت دو رشد منفی بالای ۶ درصد در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ از بهبود رشد اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۹ خبر داده شده و درباره علت آن آمده است: در جمهوری اسلامی ایران، تأثیر همه‌گیری کرونا بر بخش خدمات محدود شد و تولید نفت و فعالیت‌های صنعتی دوباره احیا شد و کاهش رشد اقتصادی را به حداقل رساند.

بر اساس تحلیل بانک جهانی، در سال ۲۰۲۲ کاهش محدودیت‌های  کووید-۱۹ به نفع بخش خدمات خواهد شد و بهبود تدریجی در بخش نفت، کمی بیشتر خواهد شد و نهایتا سبب افزایش رشد اقتصادی ایران خواهد شد.

بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی ایران در سه سال اول دولت رئیسی (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) به طور متوسط به ۲.۶ درصد افزایش یابد.

بر این اساس، برآورد متوسط رشد اقتصادی ایران در سه سال اول دولت رئیسی نسبت به متوسط رشد اقتصادی در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم بهبود مناسبی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها