• ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
  • کد خبر: 69520
نفت

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت در ۲۰۲۳ به خاطر عرضه محدود و تقاضای بالا به ۱۰۵ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اویل پرایس، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز اعلام کرد قیمت نفت در سال جاری میلادی به ۱۰۰ دلار و در ۲۰۲۳ به ۱۰۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید که نتیجه کسری عرضه نفت در بازار به‌خاطر عدم تاثیر کرونای اومیکرون بر تقاضای نفت دنیاست.

طبق گفته‌ تحلیلگران گلدمن، جایگزینی نفت به‌جای گاز، اختلال‌های به‌وجودآمده در عرضه و تقاضای بالاتر از حد انتظار در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۱ باعث می‌شود ذخایر نفت کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تا تابستان به پایین‌ترین رقم از سال ۲۰۰۰ برسد. به‌علاوه ظرفیت مازاد ائتلاف اوپک پلاس هم کاهش‌یافته و به پایین‌ترین رقم ۱.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

این بانک سرمایه‌گذاری تمام این عوامل را برای افزایش قیمت نفت خام برنت تا ۱۰۵ دلار در هر بشکه در ۲۰۲۳ و ۹۶ دلار در هر بشکه در ۲۰۲۲ کافی می‌داند.

قیمت نفت خام برنت در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ رسید و بیشتر از ۸۷.۹۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

گلدمن ساچز ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود با فراتر رفتن رشد تقاضا نسبت‌به عرضه، قیمت نفت در ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

جف کوری، رئیس بخش تحقیقات کالا در این بانک سرمایه‌گذاری عقیده دارد سرمایه‌گذاری پایین در بخش نفت و گاز و این واقعیت که تنها دو تولیدکننده نفت دنیا یعنی عربستان و امارات ظرفیت افزایش تولید خود به سطح قبل‌از بحران کرونا را دارند، باعث ادامه افزایش قیمت نفت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها