انجمن جهانی فولاد

انجمن جهانی فولاد طی گزارشی اعلام کرد: مجموع تولید جهانی فولاد خام طی سال ۲۰۲۱ میلادی ۳.۶ درصد افزایش یافت و به بیش از ۱.۹ میلیارد تن رسید. براساس این گزارش سهم ایران به عنوان دهمین فولادساز برتر جهان از این تولید ۲۸.۵ میلیون تن بود که افت ۱.۸ درصدی داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس گزارش انجمن جهانی فولاد World Steel Association، فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ میلادی، یک میلیارد و ۹۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که حاکی از رشد ۳.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی است.

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان طی دسامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش۳ درصدی نشان می دهد. طی سال ۲۰۲۱ میلادی، ایران در مجموع ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱.۸ درصد کاهش یافت. این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در دسامبر سال گذشته با ۱۵.۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید.

از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید یک میلیارد و ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (افت ۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی) در رتبه نخست تولید این محصول در جهان ایستاد. پس از آن، هند با تولید ۱۱۸ میلیون و۱۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۱۷.۸ درصدی)، ژاپن باتولید ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (رشد ۱۵.۸ درصدی)، امریکا با تولید ۸۶ میلیون تن (رشد ۱۸.۳ درصدی) و روسیه با تولید ۷۶ میلیون تن (رشد ۶.۱ درصدی) در رتبه های دوم تا پنجم جای گرفتند

ایران همچنان در جایگاه دهم

همچنین کره جنوبی باتولید ۷۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام (افزایش ۵.۲ درصدی)، ترکیه با تولید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افزایش ۱۲.۷ درصدی)، آلمان با تولید ۴۰میلیون و ۱۰۰ هزار تن (افزایش ۱۲.۳ درصدی)، برزیل با تولید ۳۶ میلیون تن (افزایش ۱۴.۷ درصدی) و ایران با تولید ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۱.۸ درصدی) در رتبه های ششم تا دهم جهان ایستادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها