نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز جمعه ۶۹ سنت افزایش یافته بود، امروز با یک دلار و ۷ سنت معادل ۱.۲ درصد رشد به ۹۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها از عرضه محدود نفت و تنش های سیاسی در شرق اروپا و خاورمیانه قیمت ها را در مسیر ثبت بزرگترین رشد ماهانه حدود یک سال اخیر قرار داده است، قیمت نفت روز یکشنبه شاهد بیش از یک درصد رشد بود و به نزدیکی بالاترین رقم های ۷ سال گذشته رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز جمعه ۶۹ سنت افزایش یافته بود، امروز با یک دلار و ۷ سنت معادل ۱.۲ درصد رشد به ۹۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا هم که روز جمعه ۲۱ سنت افزایش یافته بود، امروز هم یک دلار و ۷ سنت معادل ۱.۲ درصد جهش داشت و به ۸۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.

روز جمعه قیمت دو شاخص برنت و وست تگزاس اینترمدییت به ترتیب به ۹۱ دلار و ۷۰ سنت و ۸۸ دلار و ۸۴ سنت رسید و بالاترین رقم ها از اکتبر ۲۰۱۴ را به ثبت رساند و شاهد ششمین رشد هفتگی متوالی بود. از ابتدای ماه ژانویه تاکنون قیمت نفت حدود ۱۷ درصد رشد داشته که بیشترین افزایش از فوریه ۲۰۲۱ تاکنون است.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «نگرانی ها در مورد کمبود عرضه جهانی نفت در کنار ریسک های ژئوپلتیک موجب شده تا بازار معاملات هفتگی را با قدرت آغاز کند.» وی افزود: «با توجه به احتمال اینکه اوپک پلاس سیاست فعلی خود مبنی بر افزایش تدریجی عرضه را حفظ نماید، قیمت نفت ممکن است این هفته همچنان در مسیر افزایشی باقی بماند.» وی پیش بینی کرد قیمت نفت برنت در بالای ۹۰ دلار باقی بماند و نفت خام آمریکا به سمت ۹۰ دلار حرکت کند.

تولیدکنندگان بزرگ عضو گروه اوپک پلاس از ماه اوت تاکنون هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه هدف گذاری تولید خود را بالا برده اند اما مشکلات فنی سبب شده تا نتوانند این میزان افزایش تولید را محقق نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها