• ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
  • کد خبر: 70115
دلار

دلار امروز (دوشنبه) در برابر یورو نزدیک به بالاترین حد یک سال‌ونیم گذشته ایستاد، درحالی‌که انتظار می‌رود نوسانات بازارهای سهام در کوتاه‌مدت آن را بالاتر ببرد زیرا معامله‌گران منتظر نشست‌های آتی بانک‌های مرکزی استرالیا، بریتانیا و اروپا هستند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، دلار در آستانه هفته بانک مرکزی نزدیک به بالاترین سطح ۱۸ ماهه خود رسید و یورو ۱.۱۱ دلار بود که در پایین‌ترین سطح از ژوئن ۲۰۲۰ قرار دارد. دلار استرالیا نیز ۰.۶۹ دلار و نزدیک به پایین‌ترین سطح ۱۸ ماهه بود در حالی که استرلینگ ۱.۳۴ دلار و  نزدیک به پایین‌ترین سطح یک ماهه گذشته بود.

دلار آمریکا در هفته گذشته بهترین هفته خود را در هفت ماه گذشته داشت.

شاخص جهانی ۵۰ کشور در شرکت ام‌اس‌سی‌آی به سمت بدترین ماه خود از زمان شروع همه‌گیری می‌رود و قیمت‌گذاری در بازار اکنون بیش از ۹۰ درصد احتمال حداقل چهار افزایش نرخ تا پایان سال و ۶۷ درصد احتمال حداقل پنج افزایش را نشان می‌دهد.

تحلیلگران بارکلیز اظهار کردند: «دلار آمریکا دوباره روی خوش نشان داد و از قیمت‌گذاری مجدد نرخ‌ها و احساس ریسک بسیار ضعیف‌تر استفاده کرد.»

آنها با نگاه به آینده گفتند: سهام ضعیف و بی‌ثبات می‌تواند از دلار حمایت کند اما پتانسیل افزایش بیشتر دلار بر اساس انتظارات افزایش نرخ محدود است و شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی خود اندازه‌گیری می‌کند در ۹۷.۲۰۵ قرار داشت.

یورو در هفته گذشته ۱.۷ درصد کاهش یافت و به ضعیف‌ترین سطح خود از ژوئن ۲۰۲۰ سقوط کرد و آخرین معامله با ۱.۱۱ دلار انجام شد  و همچنین دلار هفته گذشته در ارتباط با ین ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۵.۵۳ ین رسید.

طلا نیز هفته گذشته ۲.۴ درصد کاهش یافته است و بیت کوین در ارزهای دیجیتال آخر هفته آرامی را گذراند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها