• ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
  • کد خبر: 70168
بنزین

قیمت بنزین در امارات متحده عربی در ماه فوریه بیش از ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، این افزایش پس از دو ماه کاهش و در حالی صورت می‌گیرد که قیمت جهانی نفت به اوج خود رسیده است. با افزایش تقاضا برای نفت در حالی که عرضه کم بوده است، قیمت نفت برنت در ماه ژانویه به بالاترین رقم خود طی ۷ سال اخیر رسید.

قیمت بنزین در امارات در آگوست ۲۰۱۵ آزاد شد تا به آنها اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کنند. قیمت های فوریه بالاترین قیمت از زمان آزادسازی قیمت این سوخت محسوب می‌شود.

قیمت‌ها توسط کمیته قیمت سوخت امارات در سال ۲۰۲۰ پس از شروع همه گیری ویروس کرونا ثابت شدند. سپس در مارس ۲۰۲۱ دوباره قیمت‌ها تعدیل شدند تا حرکت بازار را نشان دهند.

برنت، شاخص قیمت دو سوم نفت جهان، افزایش یافت و صبح دوشنبه به ۹۱.۲۴ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت، شاخصی که نفت خام آمریکا را دنبال می کند، در ساعت ۸:۲۴ صبح به وقت امارات به ۸۸.۰۱ دلار در هر بشکه رسید.

حرکت مثبت بازار همراه با تقاضای پایدار جهانی در حالی رخ می‌دهد که کاهش تولید و تشدید خطرات ژئوپلیتیکی، به‌ویژه در اوکراین، باعث اختلال در عرضه حامل‌های انرژی شده است.

بر اساس این گزارش، توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت Fujitomi Securities به رویترز گفت: اضطراب اساسی در مورد کمبود عرضه جهانی، همراه با خطرات ژئوپلیتیکی مداوم، باعث شده است که بازار هفته را با قدرت شروع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها