• ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
  • کد خبر: 70189
اوپک

اوپک بار دیگر در ژانویه موفق نشد به هدف تولید دست پیدا کند و تولید جمعی این گروه تنها ۲۱۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» این گروه تولیدش را به جای ۴۰۰ هزار بشکه در روز، تنها ۲۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داد و ۱۹۰ هزار بشکه در روز کمبود عرضه در ژانویه ایجاد کرد اما کمبود عرضه واقعی بسیار بزرگتر است.

کاهش واقعی تولید اوپک در ژانویه بر مبنای سقف تولید تصویب شده برای این گروه، به ۲.۸۰۳ میلیون بشکه در روز بالغ شد در حالی که کاهش تولید وعده داده شده از سوی این گروه برای ماه میلادی گذشته ۲.۱۲۹ میلیون بشکه در روز بود که معادل ۶۷۴ هزار بشکه در روز کاهش تولید اضافی در ژانویه است.

از نظر تولید واقعی، اوپک در دسامبر ۲۷.۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و تولیدش در ژانویه را به ۲۸.۰۱ میلیون بشکه در روز رساند. عمده این افزایش از سوی عربستان سعودی (۱۰۰ هزار بشکه در روز)، نیجریه (۵۰  هزار بشکه در روز) و امارات متحده عربی و کویت (هر یک ۴۰ هزار بشکه در روز) بود. این افزایش تولید با کاهش تولید از سوی عراق به میزان ۳۰ هزار بشکه در روز و لیبی به میزان ۴۰ هزار بشکه در روز تا حدودی جبران شد.

در حال حاضر تنها دو عضو اوپک هستند که بالاتر از سقف تولید در ژانویه نفت تولید کردند که شامل الجزایر و گابن هستند اما کشورهایی که از نظر درصدی تولید پایین‌تری داشتند شامل آنگولا، کنگو، گینه استوایی و نیجریه بودند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، از میان همه اعضای اوپک این عربستان سعودی است که بیشترین میزان افزایش عرضه را می تواند به بازار انجام دهد. عربستان سعودی همچنان ۸۷۸ هزار بشکه در روز برای افزودن عرضه به بازار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها