• ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 70218
بورس

بازار های سهام آسیا و اقیانوسیه و همچنین بورس وال استریت امروز سبزپوش شد.

به گزارش «کالاخبر» روز سه شنبه سهام های بازارهای آسیا و اقیانوسیه به دنبال افزایش سهام های وال استریت افزایش یافتند. نیک کی ۲۲۵  ژاپن ۰.۲۴ درصد و تاپیکس اندکی افزایش یافت. همچنین برخی از سهام‌های فناوری نیز افزایش یافتند به طوری که سهام های تکنولوِی سافت‌ بانک افزایش ۰.۳۲ درصدی داشت در حالی که سونی پس از رشد اولیه، اندکی کاهش پیدا کرد.

به گفته رویترز، فعالیت‌ تولیدی ژاپن با بیشترین سرعت نزدیک به هشت سال گذشته رشد کرد. ای اس اکس۲۰۰  استرالیا پس از افت قبلی، ۰.۸۱ درصد جهش کرد. بانک مرکزی استرالیا نرخ نقدی خود را برخلاف انتظارات بازار برای افزایش نرخ در روز سه‌شنبه به میزان ۰.۱ درصد حفظ کرد و طبق پیش‌بینی‌ها به برنامه خرید اوراق قرضه پایان داد. 

روز سه شنبه هند نیز قرار است بودجه خود را اعلام کند. اقتصاددانان انتظار دارند که این اعلامیه شامل اقداماتی باشد که از رشد حمایت کند و به دولت اجازه دهد کسری بودجه و بدهی خود را همزمان کاهش دهد. ویشنو واراتان از بانک میزوهو در یادداشت روز دوشنبه خود با اشاره به اعلام بودجه آتی هند نوشت: افزایش قیمت نفت نگران‌کننده است زیرا تأثیر منفی بر تقاضای اختیاری دارد و حاشیه‌ها موقعیت‌های مالی را به عقب برمی گرداند. هند مصرف کننده و واردکننده عمده نفت است بر این اساس پیش از اعلام بودجه، نت فای ۵۰ هند حدود درصد افزایش یافت در حالی که شاخص سنسکس ۱.۱۷ درصد رشد کرد. این در حالی است که بازارهای چین، هنگ کنگ، کره جنوبی و سنگاپور  تعطیل هستند.

در وال استریت، سهام برای دومین روز افزایش یافت. شاخص اس اند پی ۵۰۰ با ۱.۸۹ درصد رشد به ۴۵۱۵.۵۵ واحد رسید و ماه ژانویه را با ۵.۳ درصد کاهش به پایان رساند. این بدترین ماه از زمان زیان ۱۲.۵ درصدی در ماه مارس ۲۰۲۰ و بیشترین کاهش ژانویه از سال ۲۰۰۹ است. شاخص صنعتی داوجونز با ۴۰۶.۳۹ واحد یا ۱.۲ درصد افزایش به ۳۵۱۳۱.۸۶ رسید.

کامژوزیت نزداک نیز با ۳.۴۱ درصد افزایش به ۱۴۲۳۹.۸۸ واحد رسید . این شاخص در ژانویه ۸.۹ درصد کاهش یافت که بدترین ماه آن از ماه مارس ۲۰۲۰ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها