• ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 70321
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۱۶ سنت معادل ۲.۴ درصد رشد به ۹۳ دلار و ۲۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، به دنبال تداوم نگرانی ها در مورد احتمال اختلال در عرضه نفت که سرمای شدید هوا در آمریکا و تنش های سیاسی بین تولیدکنندگان بزرگ به آن دامن زده است، قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود و به بالاترین رقم ۷ سال گذشته رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۱۶ سنت معادل ۲.۴ درصد رشد به ۹۳ دلار و ۲۷ سنت رسید. اوایل دیروز قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۴ یعنی ۹۳ دلار و ۷۰ سنت رسیده بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم اواسط دیروز به بالاترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۴ یعنی ۹۳ دلار و ۱۷ سنت رسید اما در نهایت در پایان معاملات جلسه گذشته با ۲ دلار و ۴ سنت معادل ۲.۳ درصد رشد به ۹۲ دلار و ۳۱ سنت رسید.

بدین ترتیب بازار نفت هفتمین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند که طولانی ترین دوره رشد از اکتبر تاکنون بود. نفت برنت ۳.۶ درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت ۶.۳ درصد رشد هفتگی را شاهد بودند.

در حالی که این احتمال تقویت شده که تولیدکنندگان بزرگ همچنان برای بالا بردن تولید با مشکل مواجه باشند، رشد قیمت نفت در طی ۲ جلسه اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

به رغم گسترش سویه اومیکرون، آمارهای بازار کار آمریکا در ماه ژانویه به شکل غیرمنتظره ای بالا بوده است.

به گفته استراتژیست های بازار انرژی، قیمت نفت که از ابتدای امسال تاکنون شاهد حدود ۲۰ درصد رشد بوده احتمالا به دلیل بالا بودن تقاضای جهانی به زودی از مرز ۱۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

با این حال برخی کارشناسان از جمله تحلیلگران موسسه سیتی ریسرچ انتظار دارند در سه ماهه بعدی بازار وارد وضعیت مازاد عرضه شود و ترمز رشد قیمت ها کشیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها