• ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
  • کد خبر: 70536
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه به بالاترین رقم ۷ سال گذشته یعنی ۹۴ دلار رسیده بود، امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۱۷ درصد کاهش به ۹۲ دلار و ۵۳ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در آستانه از سرگیری مذاکرات هسته ای غیرمستقیم بین ایران و آمریکا که ممکن است منجر به احیای توافق هسته ای، لغو تحریم ها و افزایش عرضه نفت ایران به بازار جهانی شود، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه به بالاترین رقم ۷ سال گذشته یعنی ۹۴ دلار رسیده بود، امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۱۷ درصد کاهش به ۹۲ دلار و ۵۳ سنت رسید.قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افت به ۹۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

تقویت تقاضای جهانی، تنش های جاری در شرق اروپا و احتمال اختلال در عرضه نفت به دلیل سرمای هوا در آمریکا سبب شده تا در روزهای اخیر قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم ها طی ۷ سال گذشته برسد.

مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران که در وین برگزار می شود روز سه شنبه پس از ۱۰ روز وقفه از سر گرفته می شود. آمریکا برخی از معافیت های تحریمی در قبال برنامه هسته ای ایران را مجددا برقرار کرده در حالی که ایران خواستار لغو کامل تحریم ها و تضمین آمریکا مبنی بر عدم اتخاذ اقدامات تحریمی بیشتر در آینده است.

تحلیلگران موسسه ای ان زد روز سه شنبه در یادداشتی نوشتند: «با توجه به احتمال بازگشت نفت ایران به بازار قیمت نفت تضعیف شده است.» این تحلیلگران با اشاره به پیشرفت در مذاکرات طی هفته های اخیر این احتمال را مطرح کردند که دستیابی به یک توافق در نهایت موجب بازگشت نفت ایران به بازار جهانی شود. «با این حال، خبرهایی نظیر بالا بردن قیمت نفت عربستان از سوی شرکت آرامکو و احتمال تعطیلی غیرمنتظره یک پالایشگاه در آمریکا می تواند موجب تداوم افزایش قیمت ها شوند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها