• ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
  • کد خبر: 70632
نفت+آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزایش تولید نفت این کشور را تا ۱۲.۶ میلیون بشکه در روز در سال آینده میلادی پیش‌بینی می‌کند که نتیجه افزایش قیمت نفت و تمایل شرکت‌های نفتی به تولید بیشتر است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، انتظار می‌رود افزایش قیمت نفت باعث تشویق تولیدکنندگان به تقویت حفاری‌های نفتی شود و تولید نفت آمریکا بیش‌از آنچه قبلاً پیش‌بینی‌شده بود، افزایش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد متوسط تولید نفت این کشور در سال آینده میلادی ۱۲.۶ میلیون بشکه در روز خواهد بود. این رقم قبلاً ۱۲.۴۱ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی‌شده بود. این اداره در گزارش خود از دورنمای کوتاه‌مدت انرژی، پیش‌بینی تولید نفت آمریکا برای سال جاری میلادی را هم از ۱۱.۸ میلیون تا ۱۱.۹۷ میلیون بشکه در روز بالا برده‌است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بارها از عرضه‌کنندگان نفت این کشور خواسته بود تولید خود را افزایش دهند تا به کاهش قیمت انرژی کمک شود. بالا رفتن قیمت انرژی در آمریکا تورم در این کشور را به بالاترین رقم طی چند دهه گذشته رسانده‌است. دو شرکت بزرگ نفت آمریکا به‌دنبال افزایش قیمت نفت به بالاترین رقم از ۲۰۱۴ اعلام کرده‌اند تولید خود در میادین نفتی پرمین را افزایش می‌دهند.

قیمت جهانی نفت به‌دنبال افزایش تقاضا و محدودیت عرضه، افزایش قابل‌توجهی داشته‌است. مصرف جهانی نفت در سال جاری میلادی به ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز می رسد،

درحالی‌که قبلاً  ۱۰۰.۵۲ میلیون بشکه پیش‌بینی‌شده بود. انتظار می‌رود مصرف جهانی نفت در سال آینده میلادی تا ۱۰۲.۵ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود عرضه جهانی نفت در سال جاری میلادی تا ۱۰۱.۳۹ میلیون بشکه در روز افزایش یابد، درحالی‌که قبلاً ۱۰۱.۰۵ میلیون تخمین زده شده بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تولید جهانی نفت در سال آینده میلادی به ۱۰۳.۴۷ میلیون بشکه در روز برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها