بورس کالا

طی هفته گذشته حدود ۷۴۸ هزار و ۲۹۲ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۱۱ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که حاکی از رشد ۱۲۱درصدی حجم و ۶۶ درصدی ارزش این معاملات نسبت به هفته قبل از آن است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته مذکور، در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۴۸۳ هزار و ۱۲۵ تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به ۷ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال معامله شد.

گفتنی است در دو بخش داخلی و صادراتی در تالار مذکور،۱۱۰هزار تن سنگ آهن دانه بندی،  ۳۶۰ هزار و ۸۰۵ تن انواع فولاد،۶ هزار و ۵۴۰ تن انواع مس،۴ هزار و ۶۶۰ تن آلومینیوم و ۱۲۰ تن کنسانتره مولیبدن خریداری شد. طی هفته مذکور شاهد رشد حجم معاملات گروههای کالایی فولاد و سنگ آهن  نسبت به هفته قبل از آن بودیم.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۳۱ هزار و ۷۱۹ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال به فروش رسید؛

در این تالار، ۶۸ هزار و ۴۵۹ تن انواع قیر، ۵۸هزار و ۶۸۰ تن مواد پلیمری، ۴۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۲۵هزار تن لوب کات، ۱۷ هزار و ۷۶۵ تن مواد شیمیایی، ۱۸ هزار و ۴۴۰ تن گوگرد و یک هزار و ۳۷۵ تن عایق رطوبتی معامله شد که نشان از رشد معاملات گروههای کالایی وکیوم باتوم، لوب کات و گوگرد دارد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۳۱هزار و ۶۵۰ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۲۴۴میلیارد ریال بود؛ در این تالار، ۲۵ هزار و ۳۵۰تن جو دامی، ۵۰تن شکر سفید و ۶ هزار و ۲۵۰ تن گندم معامله شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
    0 0
    لطفا از تاپیکو که سهامدار عمده ستاره خلیج فارس میباشد خبر درج بفرمایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها