سیمان

خبرها حاکی از آرامش نسبی قیمت سیمان در بازار است و بهای این محصول نوسان چشمگیری را مشاهده نمی کند. بخش عمده این آرامش را باید در عرضه های مستمر شرکت های سیمانی در بورس کالا جستجو کرد؛ به گونه ای که از ابتدای عرضه این محصول در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد ماه سال جاری باز می گردد تا پایان معاملات این هفته حجم معاملات سیمان به مرز ۳۰ میلیون تن نزدیک شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ داده کاوی های آماری نشان می دهد در مدت یاد شده درمجموع ۳۷ میلیون و ۵۸۹ هزار تن انواع سیمان در بورس کالا عرضه شد و ۲۹ میلیون و ۹۳۰ هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت که ارزشی بالغ بر ۱۴۲ هزار و ۶۷۱ میلیارد ریال داشته است.

بیشترین حجم معاملات مربوط به سیمان تیپ ۲ به میزان ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تن بود.

در این مدت همچنین درمجموع ۷۴ شرکت محصولات خود را در تالار سیمان بورس کالا عرضه و به فروش رساندند که بیشترین حجم معامله متعلق به شرکت سیمان آبیک با معامله نزدیک به ۱.۸ میلیون تن بود. بعد از سیمان آبیک بیشترین حجم معامله این گروه مربوط به سیمان ساوه با یک میلیون و ۳۴۷ هزار تن و سیمان تهران با یک میلیون و ۲۴۸ هزار تن بود.

سیمان صوفیان نیز نزدیک به ۱.۲ میلیون تن سیمان در بورس فروخت و سیمان مازندران ۱.۱ میلیون تن از محصول خود را در بورس به فروش رساند. سیمان خوزستان هم بیش ازز یک میلیون تن محصول در این مدت فروخت و سایر شرکت ها حجم پایین تری را در این بازار شفاف به فروش رساندند.

سایر شرکت های سیمانی که در این مدت موفق به فروش محصول خود از مسیر بورس کالا شدند شامل شرکت های سیمان سپاهان، ارومیه، هرمزگان، شاهرود، صنایع سیمان سامان غرب، بجنورد، شرق، خزر، فارس نو، هگمتان، فیروزکوه، کرمان، شمال، خاش، عمران انارک، ممتازان کرمان، اردستان، داراب، نیزار قم، پیوند گلستان، آذر آبادگان خوی، قائن، آرتا اردبیل، فراز فیروزکوه، فارس، دورود، گروه صنعتی ومعدنی سیمان تجارت مهریز، زابل و زاوه تربت هستند.

همچنین شرکت های سیمان غرب، منددشتی، بهبهان، دشتستان، کارخانجات سیمان لامرد، صنایع سیمان شهرکرد، خمسه، مجتمع سیمان غرب آسیا، صنایع سیمان گیلان سبز، ساروج اصفهان، کردستان، صنایع سیمان نهاوند، کویر کاشان، توسعه گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، کاوان بوکان، ایلام، زنجان، کیاسر، بین المللی ساروج بوشهر، اصفهان، توسعه ماهان کرمان، سفید شرق، جوین، لار سبزوار، باقران، سفید نی ریز، استهبان، سپهر قیر و کارزین، لارستان، کارون، خاکستری نی ریز، سفید ارومیه، نائین، اکباتان، یاسوج، بین‌المللی ساروج بوشهر، قشم، سفید بنوید و آباده از دیگر شرکت های حاضر در تالار بورس کالا بودند که محصولاتشان با استقبال خریداران معامله شده است.

ثبات در بازار سیمان و فولاد

گفتنی است، وزارت صمت در گزارش ارائه عملکرد این وزارتخانه نیز اعلام داشته بازار سیمان علی رغم افزایش قیمت در تابستان ۱۴۰۰، از آبان‌ماه با ثبات شده و قیمت سیمان به مبالغ قبل از افزایش قیمت‌ها کاهش یافته است.

این وزاتخانه اعلام کرده ثبات و تعادل بازار سیمان و فولاد در عین نوسانات اخیر بازار ارز نشانه‌ تحقق راهبرد مقاوم سازی اقتصاد و خنثی سازی تحریم‌ها در وزارت صمت است.

از ابتدای کار دولت سیزدهم حسب تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت تمامی برنامه‌های مرتبط با تنظیم بازار به نحوی پیش رفت که در صورت تداوم تحریم‌های ظالمانه دشمنان و همچنین نوسانات ارزی در کشور، کمترین تأثیر ممکن در قیمت، ثبات و تعادل بازار داخلی اتفاق بیفتد که ثبات این روزهای بازار سیمان و فولاد در همین نوسانات ارزی نشان دهنده تحقق این راهبرد وزارت صمت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها