پس از گذشت یک دهه عرضه فلز سرخ در رینگ داخلی بورس کالا، از امروز عرضه صادراتی مس در بورس کالا آغاز شده است که این موضوع می توان شرایط تولیدکنندگان با توجه به رکود بازار داخلی، بهبود بخشد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری نواندیشان بازار سرمایه با بیان مطلب فوق به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: آغاز صادرات مس کاتد از بورس کالای ایران با توجه به شرایط رکودی بازار و نبود تقاضا می تواند انگیزه تولیدکنندگان را افزایش دهد.

 عبدالله عینی افزود: وجود تالار بورس کالا در جزیره کیش، امکان صادرات مس و سایر محصولات را به تولیدکنندگان و صادرکنندگان می دهد همان طورکه طی سال های اخیر شاهد فروش مطلوب قیر و سنگ آهن به بازارهای جهانی بوده ایم. همچنین در شرایط دشوار  فعلی و یکسری محدودیت های بین المللی، تالار صادراتی بورس کالا مسیر مناسب و مطمئن برای صادرات هدفمند کالاهاست.

این کارشناس بازار سرمایه به برنامه بورس کالا برای صادرات فولاد و سیمان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مازاد تولید فولاد و سیمان در کشور، می توان هر دو این محصول را از بورس کالا صادر کرد اما به نظر می رسد شرایط سیمان به مراتب بهتر از فولاد برای صادرات باشد.

عینی در این باره توضیح داد: با وجود کشورهایی همچون چین و روسیه در بازار جهانی فولاد، صادرات مطلوب و تاثیرگذاری بر نرخ های منطقه ای فولاد دشوار است اما در طرف مقابل همه چیز برای صادرات پر حجم سیمان از بورس کالا فراهم است به طوریکه به دلیل بالا بودن کیفیت و قیمت پایین سیمان، می توان از بورس کالا فروش قابل توجهی را به عراق و سایر کشورها داشت.

مدیرعامل کارگزاری نو اندیشان بازار سرمایه در خصوص شرایط خریداران برای انجام معامله در رینگ صادراتی بورس کالای ایران گفت: خوشبختانه بورس کالای ایران شرایط مناسبی را برای خریداران در نظر گرفته به نحویکه تمام شرکت هایی که شرایط پذیرش در داخلی بورس کالا را دارند می توانند در رینگ صادراتی برای خرید اقدام کنند؛ به ویژه اکنون که با رکود بازار داخلی مواجه هستیم، فروشندگان و تولید کنندگان می توانند از فرصت صادراتی بورس کالا بهره مند شوند.

عینی در پایان گفت: بر اساس اعلام شرکت ملی مس، اگر عرضه مس کاتد با موفقیت مواجه شود امکان عرضه کنسانتره این فلز نیز در رینگ صادراتی وجود دارد که این به نظر می رسد اینگونه اتفاق ها حجم و ارزش معاملات صادراتی بورس کالا را با رشد قابل توجهی روبه رو کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها