• ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
  • کد خبر: 71881
بازار فولاد

کالاخبر: تحریم روسیه توسط اروپا و امریکا بسیاری از بازارهای کالایی همچون فولاد را با چالش مواجه کرده؛ به طوریکه گزارش‌ ها نشان می‎‌دهد احتمالا با تحریم صنعت فولاد روسیه، قیمت‌ها دستخوش تغییر می‌شوند.

به گزارش کالاخبر ، بازار فولاد از جمله بازارها کالایی است که تحت تاثیر بحران جنگ روسیه و اوکراین قرار گرفته است. از سویی، هم روسیه و هم اوکراین دارای معادن بزرگ سنگ‌آهن در دنیا هستند و ادامه درگیری آن‌ها می‌تواند در روند عرضه سنگ‌آهن به بازارهای جهانی اختلال ایجاد کند و افزایش قیمت آن را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، روسیه پنجمین تولیدکننده بزرگ فولاد در دنیاست و در صادرات فولاد هم در دنیا نقش مهمی دارد.

تاثیر دوگانه تحریم روسیه بر بازار فولاد

مسئله مهمی که بازار فولاد با آن مواجه است، اثر تحریم‌هایی است که اروپا و امریکا علیه سیستم بانکی این کشور و صنعت فولاد روسیه وضع کرده‌اند. اکونومیک تایمز هند در گزارشی در این خصوص نوشته است: تحریم صنعت فولاد روسیه به معنای حذف سهم این کشور از بازارهای جهانی است. بدون شک، تضعیف اقتصادی این کشور در پی اجرایی شدن تحریم‌های اقتصادی اتفاق می‌افتد، ولی مسئله، اتفاقی است که در بازار فولاد خواهد افتاد. عدم عرضه فولاد روسیه به بازار جهانی می‌تواند باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت فولاد شود که به‌تدریج بر صنایع مصرف‌کننده تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت.

قیمت فولاد با تحریم روسیه ۲۱ درصد افزایش می‌یابد

این رسانه هندی در ادامه گزارش تاکید کرده، در فصل دوم سال ۲۰۲۲ میلادی باید منتظر افزایش بیش از ۲۱ درصدی قیمت فولاد در بازار جهانی باشیم. البته این پیش‌بینی درصورتی محقق می‌شود که درگیری‌های روسیه و اوکراین ادامه داشته باشد و تحریم صنعت فولاد روسیه هم پابرجا بماند.

خیز چین برای افزایش قیمت‌ها در بازار فولاد

در چین هم به دنبال اعلام تحریم روسیه، زمزمه‌های افزایش قیمت سنگ‌آهن و افزایش سرمایه‌گذاری این کشور برای بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن داخلی و خارجی به گوش می‌رسد. چاینا دیلی گزارش داده چین قیمت فولاد آماده برای تحویل در ابتدای آوریل را بیش از ۵ درصد افزایش می‌دهد. این روزنامه تحریم صنعت فولاد روسیه را عامل اصلی این تصمیم در چین عنوان می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها