شیمیایی

شرکت آمریکایی هالیبرتون از راه‌اندازی یک مجتمع شیمیایی برای تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی برای کل زنجیره ارزش نفت خام، گاز طبیعی و صنایع دیگر در شهر صنعتی جبیل عربستان خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت آمریکایی هالیبرتون یک مجتمع واکنش شیمیایی (Halliburton Chemical Reaction Plant) راه‌اندازی کرد که نخستین الگو در عربستان برای تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی برای کل زنجیره ارزش نفت خام، گاز طبیعی و بسیاری از صنایع دیگر است.

این کارخانه شیمیایی در پارک پلاس‌کم (PlasChem) در شهر صنعتی جبیل واقع شده است. جف میلر، رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل هالیبرتون در این باره گفت: این کارخانه در سطح جهانی بخشی از تعهد بیش از یک میلیارد دلاری ما به عربستان طی ۱۰ سال گذشته است.

وی افزود: راه‌اندازی این کارخانه سبب گسترش حضور ما در عربستان می‌شود و با ارائه فرصت‌های تازه به تأمین‌کنندگان محلی، فروشندگان، دیگر شریکان بخش تولید و جذب نیروی کار بومی، از برنامه ارزش افزوده کلی در عربستان پشتیبانی می‌کند.

صنایع پایین دستی جدیدی که برای پارک شیمیایی پلاس‌کم پیش بینی شده‌اند، برای آینده صنایع شیمیایی و پتروشیمی عربستان حیاتی هستند.

فیصل الفقیر، مدیرعامل شرکت شیمیایی صدرا (Sadara Chemical) هم در این باره گفت: افتتاح واحد شیمیایی هالیبرتون و پروژه‌های آینده، به توسعه صنایع تکمیلی عربستان با استفاده از تخصص‌های جهانی که صدرا برای تولید مواد شیمیایی به کار می‌گیرد، به نفع بازارهای محلی، منطقه‌ای و جهانی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها