همایش

سلسله نشست‌های تخصصی و اولین همایش "مدل‌های اجرایی توسعه بازارهای کالایی ایران " از سوی بورس کالای ایران برگزار می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سلسله نشست‌های تخصصی و اولین همایش مدل‌های اجرایی توسعه بازارهای کالایی ایران  با مشارکت ذی‌نفعان، فعالان، متخصصان و محققان و نهایتاً جمع بندی و گزارش ایده‌ها و مقالات علمی و تخصصی آنان برگزار می شود.

هدف اصلی این همایش کسب ایده‌های گوناگون و استفاده از نظرات فعالان و متخصصان برای اصلاح رویکردها و فعالیت‌های تجارت کالایی در کشور و همچنین مدل کسب‌ وکار بورس کالای ایران برای استفاده در برنامه‌های آتی کشور و شرکت است. لازم به ذکر است، بهبود ساختار بازارهای مالی کشور جهت رسیدن بازار سرمایه به جایگاه واقعی خود و ایجاد ظرفیت رقابت کشور در عرصه‌ی اقتصاد بین‌الملل، سمت‌وسوی برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های بورس کالای ایران را تبیین می کند، ازاین‌رو توسعه‌ی توانمندی‌های بورس کالا در عرصه‌ی اقتصاد کشور از اهداف این دورنما است.

تا کنون صاحب‌نظران متعددی در حوزه بازار کالایی، بطور جسته‌ وگریخته نظراتی در خصوص ایجاد اصلاحاتی در فرآیندهای بورس کالای ایران و یا ابداع و نوآوری ابزارهای جدید به منظور پاسخ به نیازهای ذی‌نفعان بازار مطرح کرده اند و بورس کالای ایران نیز تاکنون تلاش‌هایی را برای بهره‌مندی از این نقطه ‌نظرات داشته است. با این‌حال به نظر می‌رسد تلاش‌ها در این خصوص پاسخ‌گوی نیاز بازار نبوده است و این امر مستلزم ایجاد یک بستر نظام مند هم‌اندیشی، تبادل آرا و جذب ایده‌های این بدنه تخصصی است.

بنابراین این همایش و خروجی نشست‌ها می‌تواند به جمع‌آوری و به ‌کارگیری نظرات کاربردی و پیشنهادهای اجرایی جهت توسعه و فراگیری فعالیت‌های بورس کالای ایران بینجامد و  امید است بتواند خلأ موجود در خصوص بهره‌مندی بورس کالای ایران از ایده‌ها و نقطه نظرات ذی‌نفعان در راستای تحقق‌ استراتژی‌های بورس کالای ایران را پوشش دهد.

اهداف همایش

هدف از برگزاری این همایش ترویج کارکردها و ارتقاء جایگاه بورس کالای ایران در محیط کسب‌وکار، کسب ایده‌های برتر جهت آسیب شناسی وضعیت موجود و الگوهای جدید نیل به اهداف استراتژیک بورس کالای ایران است . از دیگر اهداف برگزاری این همایش می توان به  استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف جهت توسعه کسب‌وکار بورس کالای ایران و گسترش اندازه و عمق بازار در کالاهای منتخب جهت مرجعیت کشف قیمت بازار اشاره کرد. همچنین ایجاد و به ‌کارگیری ابزارهای تأمین مالی و معاملاتی متنوع، متناسب با نیاز مشتریان، ارتقای سیاست‌های حمایتی و تنظیم بازار محصولات منتخب کشاورزی و دامی و توسعه فعالیت جهت ارتقاء تجارت کشور با بازارهای بین‌المللی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

ارسال مقالات

دانشجویان ، اساتید و کلیه علاقمندان به حوزه های کالایی می توانند با تهیه و ارسال مقالات طبق موضوعات تعیین شده در داوری مقالات شرکت نموده و در صورت کسب امتیاز لازم، علاوه بر اهدای جوایز ، با تعدادی از نویسندگان مقالات برگزیده،  قرارداد پروژه عملیاتی سازی مدل پیشنهادی منعقد خواهد شد. علاقمندان می توانند جهت آگاهی از موضوعات مقالات و ثبت نام در همایش علاوه بر سایت رسمی بورس کالای ایران،  به نشانی Hamayesh.ime.co.ir مراجعه نمایند.

تاریخ های مهم همایش

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش مدل‌های اجرایی توسعه بازارهای کالایی ایران ، آخرین مهلت ارسال مقالات ۳۰ دی ماه بوده و آغاز نشست های اولیه بررسی چکیده مقالات در تاریخ بیستم آذر ماه و آغاز نشست های اولیه داوری اول دی ماه تعیین شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها