• ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 72413
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۲۹ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش به حدود ۱۰۸ دلار رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از معاملات پر نوسان این هفته و در حالی که یافتن جایگزین برای نفت روسیه در بازار چندان آسان به نظر نمی رسد قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت اما دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۲۹ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش به ۱۰۷ دلار و ۹۳ سنت رسید. روز پنجشنبه هم قیمت نفت با حدود ۹ درصد رشد، بیشترین افزایش روزانه از اواسط سال ۲۰۲۰ را تجربه کرده بود.

قیمت نفت وسط تگزاس اینترمدییت آمریکا هم که روز پنجشنبه جهش ۸ درصدی را تجربه کرده بود، در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۷۲ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش به ۱۰۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت هر شاخص نفتی پس از حدود ۱۶ دلار نوسان هفتگی معاملات این هفته را با حدود ۴ درصد کاهش به پایان برد. قیمت ها حدود ۲ هفته قبل به بالاترین رقم ۱۴ سال گذشته رسیده بود، اما پس از آن و همزمان با برداشت سود از سوی سرمایه گذاران قیمت ها کاهشی شد.

جیم ریترزبوش تحلیلگر بازار نفت در ایلینویز گفت: «در حالی که حملات ارتش روسیه به شهرهای مهم اوکراین ادامه دارد، گمانه زنی ها در مورد آتش بس تضعیف شده است و این به معنی در راه بودن تحریم های مالی بیشتر علیه روسیه است.»

خودداری برخی از تجار از خرید نفت روسیه و کاهش ذخایر نفتی از یک سو و نگرانی ها از افت تقاضا به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین موجب شده تا قیمت ها در هفته های گذشته شاهد نوسان بسیاری باشد. به تاخیر افتادن احیای توافق هسته ای ایران نیز از عوامل تشدید نوسانات قیمت در بازار نفت بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها