• ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
  • کد خبر: 72527
میلگرد

با توجه به کاهش تقاضا به دلیل شیوع کرونا، قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در بازار لحظه ای (اسپات) ثابت بود اما در بازار معاملات آتی افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرتان پرس، قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در بازار معاملات آتی در روز جمعه (۲۵ مارس) افزایش یافت. این در حالی است که فعالان بازار تقاضای خوبی را برای دو ماه آینده پیش بینی کردند، اما قیمت‌ در بازار اسپات در میان معاملات غیرفعال ثابت بود.

ارزیابی روزانه فست مارکت نشان داد قیمت میلگرد فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز جمعه (۲۵ مارس)  در محدوده ۴۹۵۰ – ۴۹۷۰ یوان (۷۷۸ – ۷۸۱ دلار) در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل بدون تغییر بوده است.  

همچنین طبق ارزیابی روزانه فست مارکت قیمت میلگرد فولادی داخلی در شمال چین (پکن) در روز جمعه (۲۵ مارس)  در محدوده ۴۸۲۰ – ۴۸۵۰ یوان در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل ۴۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.  

فعالان بازار اعلام کردند تقاضا برای میلگرد فولادی در شرق چین در هفته منتهی به ۲۵ مارس ضعیف شده است. بررسی ها نشان داد این تضعیف تقاضا به دلیل مشکلات حمل و نقل ناشی از آخرین قرنطینه های اعمال شده برای مهار گسترش کووید- ۱۹، همراه با بارش باران های شدید در مناطق خاص بوده است.

بنابراین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در روز جمعه بدون تغییر باقی ماند، با اینکه معاملات آتی قوی بودند.

معامله گران گزارش دادند با این وجود، افزایش قیمت میلگرد فولادی در اوایل هفته به این معنی است که قیمت ها اکنون ۱۰ تا ۲۰ یوان در هر تن بالاتر از جمعه گذشته می باشد.

در همین حال به نقل از منابع خبری، قیمت میلگرد فولادی داخلی در شمال چین در روز جمعه (۲۵ مارس) بدون تغییر بود. این در حالی است که نسبت به هفته قبل ۴۰ یوان به ازای هر تن صعود داشته که به دلیل افزایش قیمت در اوایل هفته بود.

تحلیل گران بازار گزارش دادند با توجه به اینکه قرنطینه کووید- ۱۹ در حال حاضر در تانگشان که تامین کننده اصلی میلگرد فولادی در شمال کشور است برقرار می باشد، به تشدید عرضه از طریق کاهش ذخایر ادامه خواهد داد و فعالان بازار انتظار دارند قیمت میلگرد فولادی در شمال کشور چین افزایش یابد.

یک تاجر در شانگهای در مورد موجودی میلگرد فولادی در هفته آینده اظهار کرد: ممکن است مهار شیوع ویروس کووید یک هفته یا بیشتر در شانگهای طول بکشد، بنابراین معامله گران در مورد رزرو میلگرد در کارخانه های فولادی محتاط هستند. این امر باعث می‌شود که موجودی میلگرد در هفته آینده کاهش یابد و از قیمت‌ ها حمایت کند.

از ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه (۲۵ مارس) در تانگشان، بیلت فولادی با قیمت ۴۷۵۰ یوان در هر تن معامله شد. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای بیلت فولادی شامل مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان می باشد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز پنج شنبه بدون تغییر بوده است.

بیشترین قرارداد معاملات آتی میلگرد فولادی داخلی چین که مربوط به ماه می می باشد که در روز جمعه با قیمت ۵۰۱۳ یوان به ازای هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت پایانی میلگرد فولادی نسبت به روز پنج شنبه حدود ۶۸ یوان در هر تن افزایش داشته است.

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت میلگرد فولادی داخلی چین در ماه دسامبر برابر ۴۷۹۳.۹۱، در ماه ژانویه برابر ۴۷۱۴.۴۷ و در ماه فوریه برابر ۴۸۲۱.۲۵ یوان در هر تن درب کارخانه شرق چین بود که در روز جمعه (۲۵ مارس) به ۴۹۶۰ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها