آلومینیوم+فولاد

براساس آخرین بررسی مای‌استیل، تجار فولاد چین شاهد کاهش موجودی محصولات فولادی خود برای سومین هفته متوالی طی دوره ۱۸ تا ۲۴ مارس بودند و موجودی محصولات فولادی آنها حدود ۲۳۹ هزار و ۶۰۰ تن کاهش هفتگی را نشان داد. این میزان افت کمتر از کاهش ۴۱۲ هزار تنی هفته قبل تر است.

به گزارش «کالاخبر»، اطلاعات این نظرسنجی نشان می دهد کل موجودی تجار در ۱۳۲ شهر چین تحت بررسی مای‌استیل با ۰.۹ درصد کاهش هفتگی تا ۲۴ مارس به ۲۶.۶ میلیون تن رسیده است. موجودی میلگرد و مقاطع تخت متوسط بیشترین کاهش را در بین ۵ محصول اصلی فولادی داشتند و به ترتیب با ۵۶ هزار و ۸۰۰ تن و ۵۴ هزار و ۷۰۰ تن افت هفتگی به ۱۳.۵ میلیون تن و ۲.۳ میلیون تن رسیدند. سه محصول دیگر فولادی شامل مفتول، نورد گرم و نورد سرد می باشند.

یک تاجر مستقر در Zhejiang در شرق چین گفته شرایط نامساعد جوی و موج جدید موارد ابتلا به کرونا در سراسر چین باعث کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان نهایی و کاهش سرعت ذخیره سازی مجدد شده است.

به عنوان مثال طی دوره ۱۷ تا ۲۳ مارس حجم معاملات روزانه فولادهای ساختمانی شامل میلگرد و مفتول در میان ۲۳۷ انبار تجاری تحت بررسی مای‌استیل به طور میانگین تنها ۱۴۸ هزار و ۵۴۰ تن در روز بود که ۲۷ هزار و ۹۹۷ تن در روز یا ۱۵.۹ درصد به صورت هفتگی کاهش داشت. 

موسسه مای‌استیل گلوبال اشاره کرده این حجم همچنین به طور قابل توجهی کمتر از میانگین ۲۰۶ هزار و ۱۱ تن درروز برای مدت مشابه سال قبل است.

تا ۲۳ مارس، قیمت ملی میلگرد تحت ارزیابی مای‌استیل با ۵۷ یوان یا ۹ دلار رشد هفتگی با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ۴۹۶۵ یوان در هر تن رسید. به گفته منابع بازار، در این بین بسیاری از تجار داخلی موضع محتاطانه ای در خصوص تقویت قیمت فولاد اتخاذ کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها