• ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
  • کد خبر: 72545
انجمن جهانی فولاد

بر اساس داده‌ های منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد، میزان تولید جهانی فولاد خام در فوریه ۲۰۲۲ برای ۶۴ کشور گزارش شده به انجمن جهانی فولاد ۱۴۲.۷ میلیون تن بود که نسبت به فوریه ۲۰۲۱ با کاهش ۵.۷ درصدی همراه بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرتان پرس، بر اساس داده‌ های منتشر شده (در ۲۲ مارس در بلژیک) میزان تولید جهانی فولاد خام در فوریه ۲۰۲۲ برای ۶۴ کشور گزارش شده به انجمن جهانی فولاد (world steel) ۱۴۲.۷ میلیون تن (Mt) بود که نسبت به فوریه ۲۰۲۱ با کاهش ۵.۷ درصدی همراه بود.

میزان تولید فولاد خام به تفکیک منطقه

در فوریه ۲۰۲۲ آفریقا حدود ۱.۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۴.۱ درصد نسبت به فوریه ۲۰۲۱ افزایش داشت.

در همین حال، میزان تولید آسیا و اقیانوسیه و کشورهای حوزه CIS حدود ۱۰۲.۶ و ۷.۷ میلیون تن بود که به ترتیب کاهش ۷.۱ درصدی و ۵.۸ درصدی را تجربه نمودند.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا نیز ۱۱.۷ میلیون تن تولید داشت که با کاهش ۲.۵ درصدی همراه بود، همچنین، میزان تولید سایر کشورهای اتحادیه اروپا ۳.۸ میلیون تن بر آورد شد که کاهش ۲.۷ درصدی داشت.

به گزارش منابع آگاه میزان تولیدات در خاورمیانه و آمریکای شمالی حدود ۳.۵ و ۸.۸ میلیون تن بود که هر یک به ترتیب افزایش ۲.۸ و ۱.۸ درصدی را تجربه نمودند. در حالی که آمریکای جنوبی با ۳.۳ میلیون تن تولید با افت ۷.۰ درصدی مواجه شد.

میزان تولید فولاد به تفکیک منطقه

با نگاهی بر داده های دریافتی کاملا واضح است که، ۶۴ کشور موجود در این فهرست تقریباً ۹۸ درصد از کل تولید فولاد خام جهان در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده اند.

مناطق و کشورهای تحت پوشش آمار به این صورت است:

• آفریقا: مصر، لیبی، آفریقای جنوبی

• آسیا و اقیانوسیه: استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان (چین)، ویتنام

• کشورهای مستقل مشترک المنافع (کشورهای حوزه CIS ): بلاروس، قزاقستان، مولداوی، روسیه، اوکراین، ازبکستان

• اتحادیه اروپا

• اروپا و سایر موارد: بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه، بریتانیا

• خاورمیانه: ایران، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی

• آمریکای شمالی: کانادا، کوبا، السالوادور، گواتمالا، مکزیک، ایالات متحده

• آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه، ونزوئلا

۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد

چین در فوریه ۲۰۲۲ حدود ۷۵.۰ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۰.۰ درصد نسبت به فوریه ۲۰۲۱ کاهش داشت.

در همین حال، هند نیز ۱۰.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که رشد ۷.۶ درصدی را تجربه نمود. حال آنکه، ژاپن با تولید ۷.۳ میلیون تن و ایالات متحده با تولید ۶.۴ میلیون تن ۲.۳ درصد کاهش و ۱.۴ درصد افزایش داشتند.

تخمین زده می شود که میزان تولیدات روسیه ۵.۸ میلیون تن و میزان تولیدات کره جنوبی ۵.۲ میلیون تن باشد که با کاهش ۱.۴ درصدی و ۶.۰ درصدی همراه بوده اند.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان تولیدات آلمان و ترکیه ۳.۲ و ۳.۰ میلیون تن بوده است که ۳.۸ درصد افزایش و ۳.۳ درصد کاهش داشته اند.

بر اساس همان داده ها میزان تولید فولاد خام برزیل ۲.۷ میلیون تن بوده که ۶.۹ درصد کاهش داشت، اما برآورد می شود که ایران ۲.۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرده و ۳.۷ درصد افزایش را تجربه نموده است.

۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها