شیخان

دبیر انجمن کافرمایان صنعت سیمان اگرچه نسبت به عرضه سیمان در بورس کالا به عنوان موفقیت برای این صنعت یاد میکند اما تاکید می کند سیاست گذار تا جایی که می‌تواند باید محدودیت ها بر سر تولید و عرضه سیمان را کاهش دهد.

به گزارش کالاخبر به نقل از میزان، عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص راهکار افزایش تولید سیمان در سال ۱۴۰۱ گفت: التهابات در بازار سیمان به شرایط تأمین سوخت و برق کارخانه‌های تولید سیمان باز می‌گردد بنابراین هر اندازه محدودیت زیاد باشد توان تولید و عرضه سیمان کاهش می یابد و در نهایت قیمت‌ها در بازار دچار نوسان می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان کرد: برای دستیابی به ثبات نسبی و روند معقول قیمت در بازار سیمان باید برق و سوخت پایدار به صنعت سیمان اختصاص داده شود.

شیخان ابراز امیدوای کرد: در سال ۱۴۰۱ با سیاست‌های دولت سیزدهم و تامین سوخت جایگزین از ابتدای سال جهت پُر کردن ذخایر موجود، دیگر مشکل سوختی در زمستان نداشته باشیم تا در صورت قطعی گاز از سوخت جایگزین استفاده کنیم تا تولید کاهش نیابد. 

وی در خصوص تامین برق کارخانه‌های تولید سیمان هم ابراز خوش بینی کرد که سیاست‌های دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ به گونه‌ای باشد که برق را به صورت مدیریت شده و پایدار به کارخانه‌های سیمان تخصیص دهیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص عملکرد صنعت سیمان در سال ۱۴۰۰ هم گفت: سال ۱۴۰۰ برای صنعت سیمان سال نسبتاً خوبی بود، زیرا سیمان وارد بورس کالا شد و از فروش سنتی به فروش نظام بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا در بستر بورس کالا ارتقا یافت که این امر یکی از موفقیت‌های صنعت سیمان در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها