• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
  • کد خبر: 73779
طلا

کیتکو بزرگ‌ترین معادن طلای جهان را بر اساس میزان تولید در سال ۲۰۲۱ رتبه‌بندی کرد. براساس این رتبه بندی معدن مورانتو ازبکستان در آسیای مرکزی با تولید بیش از دو میلیون اونس طلا به عنوان برترین معدن تولیدکننده طلا در سال ۲۰۲۱ شناخته شد.

معدن مورانتو در ازبکستان: بیش از دو میلیون اونس طلا

به گزارش  کالاخبر به نقل از ایسنا، معدن مورانتو در ازبکستان با تخمین تولید اندکی بیش از دو میلیون اونس طلا به عنوان رتبه اول این فهرست قرار دارد. این مجتمع معدنی در ازبکستان و متشکل از معدن روباز و عملیات شستشوی پشته است. این معدن که توسط شرکت دولتی ناوویی(Navoi) اداره می‌شود، بیش از ۳.۳ کیلومتر طول، ۲.۵ کیلومتر عرض و نزدیک به ۶۰۰ متر عمق دارد. احتمالا این معدن، عنوان خود را به عنوان بزرگ‌ترین معدن طلای جهان در آینده نزدیک حفظ خواهد کرد.

معدن کارلین ایالات‌متحده آمریکا: یک میلیون و ۵۰۱ هزار اونس طلا

این معدن به عنوان معدن طلای نوادا شناخته می‌شد. کارلین ترند با طول ۵۶ کیلومتر، برای اولین بار توسط جان لایومور و آلن کوپ، زمین شناسان شرکت نیومونت در سال ۱۹۶۵ اکتشاف شده بود.

معدن گراسبرگ اندونزی: یک میلیون و ۳۷۰ هزار اونس طلا

ذخایر مس و طلا گراسبرگ شرکت فریپورت مک موران در استان پاپوآ اندونزی در سال ۱۹۳۶ توسط یک زمین شناس هلندی کشف شد که آن را ارتسبرگ یا کوه سنگ نامید. این معدن که برای ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، در ارتفاع ۴۱۰۰ متری از سطح دریا و نزدیک بلندترین کوه پاپوآ قرار دارد. تولید طلا در سال ۲۰۰۱ به بالاتر از سه میلیون و ۵۰۰ هزار اونس رسید و در سال ۲۰۲۱ یک میلیون و ۳۷۰ هزار اونس طلا تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۰ توانست ۶۲ درصد افزایش یابد.

معدن المپیادا در روسیه: یک میلیون و ۱۱۳ هزار اونس طلا

معدن بزرگ المپیادا در یکی از پربارترین استان‌های استخراج طلای روسیه واقع شده است. این معدن، بزرگ‌ترین فعالیت شرکت پولیوس است که تولیدش را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد و در حال حاضر بیش از نیمی از تولید طلای این شرکت روسی را تشکیل می‌دهد. سنگ معدنی استخراج شده از این معدن در سه کارخانه با مجموع ظرفیت سالانه ۱۳ میلیون تن فرآوری می‌شود.

معدن کورتزدر ایالات‌متحده آمریکا: ۸۲۸ هزار اونس

معدن طلای کورتز یک مرکز بزرگ استخراج و فرآوری طلا در لندر و اورکا، نوادا، ایالات‌متحده است.

معدن پوئبلو ویه خو جمهوری دومینیکن: ۸۱۴ هزار اونس

معدن پوئبلو ویه خو در جمهوری دومینیکن در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی شهر سانتو دومینگو، پایتخت جمهوری دومینیکن قرار دارد.

معدن کیبالی کنگو: ۸۱۲ هزار اونس

معدن طلای کیبالی در جمهوری دموکراتیک کنگو در مجاورت شهر دوکو و ۲۱۰ کیلومتری آروا در مرز اوگاندا واقع شده است. کیبالی متعلق به شرکتهای آنگلوگلد آشانتی (۴۵ درصد)، بریک گلد کورپوریشن (۴۵ درصد) و سوسیته مانیر دو کیلو موتو (۱۰ درصد) است.

مالارتیک کانادایی: ۷۱۵ هزار اونس

این معدن، بزرگ‌ترین معدن طلای کاناداست. در حال حاضر یک معدن روباز است اما این عملیات در حال پیشرفت یک پروژه بزرگ زیرزمینی است که مالارتیک کانادا را تقریبا تا سال ۲۰۲۸ به یک عملیات زیرزمینی تبدیل می‌کند و عمر معدن حداقل تا سال ۲۰۳۹ ادامه دارد.

معدن دریاچه Detour کانادا: ۷۱۳ هزار اونس

معدن دریاچه Detour دومین عملیات بزرگ تولید طلا در کانادا با بزرگ‌ترین ذخایر طلا و پتانسیل رشد قابل توجه است. عمر معدن تقریبا ۲۲ سال است.

معدن لولو گونکوتو مالی: ۷۰۰  هزار اونس

مجتمع معدنی لولو گونکوتو شامل دو مجوز معدنی لولو و گونکوتو است و در غرب کشور مالی در مجاورت مرز سنگال و رودخانه فالمه واقع شده است. شرکت معدنی لولو مالک معدن طلای لولو و شرکت معادن گونکوتو مالک معدن طلای گونکوتو است. این دو معدن متعلق به شرکت بریک (۸۰ درصد) و دولت مالی (۲۰ درصد) هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها