بورس کالای ایران

برترین های معاملات هفتگی گواهی سپرده کالایی در هفته منتهی به ۸ اردیبهشت را بشناسید.

به گزارش کالاخبر ، ارزش معاملات هفتگی بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران به۳۸۵ میلیارد تومان رسید و معامله گران ۱۸ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۲۱۱ ورقه بهادار مبتنی بر کالا را خرید و فروش کردند.

۶۲ درصد از ارزش و ۳۴ درصد از حجم کل معاملات بازار گواهی سپرده کالایی در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده زعفران نگین به ثمر رسید و معامله گران بر پایه این دارایی، تعداد ۶ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۰۱ گواهی سپرده را به ارزش بیش از ۲۳۷.۶ میلیارد تومان دست به دست کردند.

۳۳ درصد از ارزش کل معاملات نیز به نمادهای معاملاتی گواهی سپرده سکه طلا اختصاص داشت و بر پایه دارایی مذکور ۹۷۲ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده به ارزش نزدیک ۱۲۷.۵ میلیارد تومان معامله شد.

کالای شیشه نیز با ۱۸۵ هزار و ۴۵۰ گواهی سپرده معامله شده و ثبت ارزش بیش از ۱۲.۹ میلیارد تومان توانست جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملاتی را پس از زعفران نگین و سکه طلا به دست آورد.

اما بالاترین حجم معاملاتی در نمادهای گواهی سپرده سیمان رقم خورد و این دارایی پایه با دادوستد ۱۰ میلیون و ۹۴۹ هزار گواهی سپرده و کسب سهم ۵۹ درصدی از حجم کل معاملات، جایگاه نخست را از آن خود کند. ارزش این معاملات نیز به بیش از ۶.۵۷ میلیارد تومان رسید.

در این هفته ۶۶۵۹ گواهی سپرده برنج طارم نیز به ارزش حدود ۴۳۰ میلیون تومان رسید.

معامله گران بر پایه دو دارایی نخود و زیره سبز ۴۰۱ گواهی سپرده کالایی را به ارزش ۱۵.۵ میلیون تومان معامله کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها