• ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
  • کد خبر: 74301
بازیافت

نرخ بازیافت پلاستیک در ایالات متحده آمریکا نزدیک به ۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش کالاخبر به نقل از نیپنا، بر اساس گزارش گروه‌های محیط زیستی «Last Beach Clean Up و Beyond Plastics»، به‌دلیل توقف صادرات ضایعات ایالات متحده به بعضی از کشورها و رسیدن تولید زباله‌های پلاستیکی به بالاترین سطح نرخ بازیافت زباله‌های پلاستیکی در آمریکا طی سال ۲۰۲۱ ، ۵ تا ۶ درصد کاهش یافت.

این گزارش نشان می‌دهد که نرخ بازیافت از رقم ۸.۷ درصد در سال ۲۰۱۸، آخرین باری که آژانس حفاظت محیط زیست ارقام بازیافت را منتشر کرد، کاهش یافته است.

چین و ترکیه از آن زمان ممنوعیت واردات پلاستیک را اعمال کرده‌اند و دیگر کشورها محدودیت‌هایی را برای آلودگی زباله‌های پلاستیکی بر اساس اصلاحیه‌های مربوط به کنوانسیون بازل درباره زباله‌های پلاستیکی تعیین کرده‌اند، در حالی که ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ آن را تصویب نکرد.

در این گزارش آمده است: ایالات متحده باید مسئولیت مدیریت زباله‌های پلاستیکی خود را به‌عهده گیرد.

مؤسسه ئی‌پی‌ای داده‌های روزآمد نرخ بازیافت سالانه خود را در سال گذشته میلادی را هنوز منتشر نکرده است.آخرین داده‌ها در سال ۲۰۲۰ منتشر شد که نرخ‌های سال ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا گفت: « مؤسسه ئی‌پی‌ای از این گزارش آگاه است و داده‌ها را بررسی خواهد کرد.

طبق این گزارش، با افزایش تولید زباله‌های پلاستیکی در ایالات متحده، نرخ بازیافت در حال کاهش است، سرانه ضایعات پلاستیکی از رقم سالانه ۶۰ پوند در سال ۱۹۸۰ میلادی به ۲۱۸ پوند در سال ۲۰۱۸ رسید که در مجموع نشان از افزایش۲۶۳ درصدی دارد.

صنعت پتروشیمی و پلاستیک از بهبود بازیافت در سراسر آمریکا حمایت کرده است، اما برای محدود کردن تولید پلاستیک بکر خود با فشار روبه‌روست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها