طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی برای سومین هفته متوالی کاهش یافت. همچنین تحولات زیادی در بازار دلار و بازار سهام در امریکا و اروپا متاثر از سیاست‌های فدرال رزرو رُخ داد.

به گزارش کالاخبر ، طبق گزارش منتشره در کیتکو، افزایش ارزش دلار در بازارجهانی عامل تغییر قیمت در بازار طلا عنوان شد. بر مبنای این گزارش، ارزش دلار به بالاترین سطح در ۲۰ سال اخیر رسیده است. دلیل این مسئله سیاست های وضع شده توسط فدرال رزرو امریکا و تصمیم آن بر تداوم روند افزایش نرخ بهره در ماه های آتی است. در نتیجه بخش زیادی از سرمایه های سرگردان در بازار وارد بازار دلار شد و تقاضا برای طلا کاهش یافت که افت قیمت را به همراه آورد.

افت ۷ درصدی بهای طلا

قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۱.۳ درصد تنزل یافت و به یک هزار و ۸۵۹ دلار رسید. از زمانی که فدرال رزرو امریکا نرخ بهره بانکی را افزایش داده، ارزش طلا در بازار جهانی ۷ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می شود با توجه به  تداوم این سیاست تا اواسط سال جاری، روند کاهشی در بازار طلا ادامه داشته باشد.

دلار در مسیر صعود

از طرف دیگر، بازار دلار در این روزها با تحولات زیادی همراه است و سخت گیری بیشتر فدرال رزرو امریکا در زمینه نرخ بهره بانکی در کنار افت بازارسهام اروپا و امریکا باعث شده سرعت افزایش ارزش دلار بیشتر شود.

بازار سرد فلزات گرانبها

همچنین فلزات گرانبهای دیگر هم با نوسان قیمت روبرو شده‌اند. در این روز ارزش هر اونس پلاتین در بازارجهانی ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۳۸ دلار رسید . این فلز بیشترین کاربرد را در صنعت خودروسازی دارد. قیمت پالادیوم که روسیه بزرگترین تولید کننده آن است نیز در دهمین روز ماه می سال ۲۰۲۲ میلادی ۱.۵ درصد کاهش یافت و هر اونس پالادیوم با قیمتی برابر با ۲ هزار و۲۲ دلار در بازار به فروش رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها