• ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
  • کد خبر: 74445
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در ادامه معاملات امروز با ۱.۸درصد افزایش به ۱۰۴دلار و ۳۰سنت رسید.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز قیمت نفت که امروز در معاملات اولیه آسیا کاهش یافته‌ بود در ادامه معاملات، روندی صعودی را در پیش گرفت. نگرانی در مورد تقاضا در نتیجه رکود اقتصاد و عقب‌نشینی اروپا از تحریم نفتی روسیه باعث سقوط قیمت نفت به حدود ۱۰۰ دلار شده بود اما با انتشار آمار امیدوارکننده از چین قیمت نفت رو به افزایش گذاشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱.۸ درصد افزایش به ۱۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱.۶۸ درصد افزایش ۱۰۱ دلار و ۴۴ سنت معامله شد.

دولت چین اعلام کرد تعداد مبتلایان جدید کرونا در شانگهای طی روز سه‌شنبه ۵۱ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر کمیسیون اتحادیه اروپا رأی‌گیری در مورد پیشنهاد تحریم نفتی روسیه را به تأخیر انداخته است، مجارستان همچنان مخالف این اقدام است و سایر کشورهای اروپایی هم ابراز نگرانی کرده‌اند که اقتصادهایشان با تحریم نفت روسیه با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند بازار نفت به‌شدت به تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه و همچنین به وضعیت شیوع کرونا در چین وابسته شده است.

شاخص سهام وال‌استریت در معاملات بی‌ثبات روز سه‌شنبه به‌خاطر نگرانی در مورد سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی و کند شدن روند رشد اقتصاد، باز هم سقوط کرد.

ارزش دلار در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم طی دو دهه گذشته رسید، به‌این‌ترتیب، خرید نفت خام برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها