• ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
  • کد خبر: 74496
مرغ

توقف واردات ماکیان از اوکراین، بلاروس و روسیه باعث بالا رفتن قیمت‌ها در بازار ماکیان بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله استونی شده است.

به گزارش کالاخبر به نقل از خبرگزاری تسنیم، جنگ روسیه در اوکراین باعث بالا رفتن قیمت‌ها در بازار ماکیان بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله استونی شده است.

طبق گزارش شرکت‌کنندگان بازار، کل واردات ماکیان از اوکراین، بلاروس و روسیه متوقف شده است، به‌علاوه، نگرانی در مورد افزایش شدید قیمت خوراک دام‌ به‌دنبال توقف صادرات غلات اوکراین از طریق دریا، بالا گرفته است.

حدود ۶۰ درصد از تقاضای استونی برای گوشت سفید توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود و بقیه آن از لتونی، لیتوانی، لهستان و کشورهای عضو شوروی سابق وارد می‌شود، همین مسئله در مورد تخم‌مرغ هم صادق است، استونی ۳۸ درصد از تخم‌مرغ مصرفی خود را وارد می‌کند.

تولید گوشت مرغ در استونی پس‌از جنگ اوکراین متوقف نشده اما قیمت آن ۱۵ درصد به‌خاطر بالا رفتن هزینه خوراک دام افزایش یافته است.

طبق گفته مدیرعامل تالگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت سفید در استونی: «حجم تولید ثابت است اما بحران اوکراین تأثیر منفی بر قیمت‌ها گذاشته‌ است، چون هزینه مواد خام اولیه بالا رفته است که اول از همه تأثیر خود را بر گوشت مرغ می‌گذارد. انتظار می‌رود در صورت ادامه روند افزایش قیمت غلات، موج دیگری از افزایش قیمت گوشت مرغ پس‌از فصل برداشت در پاییز در راه باشد، مسئله بر سر نسبت تقاضا و مصرف است. اگر یک محصولی نایاب شود، قیمت آن افزایش می‌یابد».

جنگ اوکراین عرضه گوشت سفید از اوکراین، بلاروس و روسیه را نه‌تنها به منطقه بالتیک بلکه به آلمان هم متوقف کرده است. بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت سفید استونی اعلام کرده است بخشی از صادرات آن به لتونی ادامه خواهد داشت اما با وجود جذابیت قیمت‌ها در اروپا، این شرکت هیچ تمایلی برای پر کردن قفسه‌های خالی در اروپا ندارد چون باید بازار داخلی را تأمین کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها