1918063.jpg

در شرایطی که قیمت گوشت مرغ در بازار به کیلویی ۸۰۰۰ تومان رسیده است و مرغداران عامل این گرانی را افزایش قیمت ذرت(خوراک مرغ) و جوجه یکروزه اعلام کرده اند، مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه ذرت با قیمت دولتی در بورس کالا و همچنین عرضه مرغ منجمد به قیمت دولتی در بورس کالا و میادین میوه و تره بار از امروز (یکشنبه) خبر داد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، گوشت مرغ طی یک ماه گذشته با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده است؛ به گونه‌ای که بعد از ماه رمضان تا کنون از کیلویی کمتر از ۷۰۰۰ تومان به ۸۰۰۰ تومان رسیده است اما محمدعلی کمالی سروستانی - مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی - افزایش قیمت ذرت و جوجه یکروزه را عامل گرانی گوشت مرغ در بازار دانست و پیش‌بینی کرد که با توزیع ذرت دولتی و افزایش جوجه‌ریزی بازار گوشت مرغ طی ۲۰ روز آینده متعادل می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که طی یک ماه گذشته قیمت جوجه یک روزه با افزایش بیش از دو برابری از ۸۵۰ تومان به حدود ۱۸۰۰ تومان به ازای هر قطعه و قیمت ذرت نیز از کیلویی ۸۰۰ تومان به ۱۰۵۰ تومان افزایش یافته است    .

عرضه روزانه 10 هزار تن ذرت در بورس کالا

در همین رابطه علیرضا ولی – مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام - گفت: به عنوان مسئول تنظیم بازار دام و طیور از امروز ذرت به قیمت کیلویی ۸۵۰ تومان با کیفیت بالا در بورس کالا عرضه می شود و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته درصددیم تا روزانه ۱۰ هزار تن از این محصول را در بورس کالا عرضه کنیم و تا پایان شهریور ماه میزان عرضه آن را به دو میلیون تن در بازار برسانیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد در مناسبت های مختلف عرضه شده است، افزود: در شرایط کنونی درصددیم تا ۴۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد که به روش کاملا بهداشتی و با نظارت کامل سازمان دامپزشکی تولید شده است را در بورس کالا و میادین میوه و تره بار عرضه کنیم.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد: عرضه گوشت مرغ منجمد در بورس کالا و میادین میوه و تره بار به اندازه نیاز بازار صورت می‌گیرد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و قیمت آن کیلویی ۵۱۰۰ تومان درنظر گرفته شده است.

گرچه عرضه دولتی گوشت مرغ‌ منجمد یا نهاده‌هایی مانند ذرت می تواند به عنوان دارویی مسکن عمل کند و قدری در بازار این محصولات تعادل ایجاد کند اما مجموعه دولت و دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به چنین مسائلی حساسیت بیشتری به خرج دهند تا کسی نتواند محصولش را به هر قیمتی که می خواهد عرضه کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها